Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
vw golf vi 1,2 105hk turbo
Profil slettet
26-06-2012 kl. 17:49
hej.
Kan det passe at en af de nye motortyper med turbo skulle have problemer med knastakselkæden om det er 1,2 eller 1,4 122hk ved jeg ikke.
kender du noget til dette.?
mvh kenn,c
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
26-06-2012 kl. 20:56
Som Jess ganske rigtigt skriver har der været problemer med nogle 1,4 l motorer fra vag.
Skoda siger at de ikke har problemer, Audi vil ikke rigtig indrømme fejelene, men VW har erkendt at der kan være fejl, ganske rigtigt forårsaget af en underleverandør, men hvis bilen ellers er serviceret hos VW, yder de en pæn kulance, også efter garantien er udløbet.
Som Jess også ganske rigtigt skriver, kan man ikke udvikle ny teknologi uden der kan og vil opstå fejl, og når vi så tænker på at VW har 4 modeller pladseret blandt de 11 mest solgte biler på verdensplan. Golf (3) Polo (4) Jetta (8) og Passat (11), så undrer det vel ikke at man oftere høre om fejl på disse biler end mange andre bilmærker.
Derudover kan jeg fortælle at jeg i vinters havde en Golf Variant 1,2 til låns i 2 dage ca 320 km, og den kørte ganske lydløst, med en smugle dækstøj som eneste lydforurening. trækkraften minder om en diesel, med et godt bundtræk allerede ved ca 1500 omd/min.
En positiv oplevelse for en der til dagligt kører A6 2,5 tdi.
Hilsen Lars
Skoda siger at de ikke har problemer, Audi vil ikke rigtig indrømme fejelene, men VW har erkendt at der kan være fejl, ganske rigtigt forårsaget af en underleverandør, men hvis bilen ellers er serviceret hos VW, yder de en pæn kulance, også efter garantien er udløbet.
Som Jess også ganske rigtigt skriver, kan man ikke udvikle ny teknologi uden der kan og vil opstå fejl, og når vi så tænker på at VW har 4 modeller pladseret blandt de 11 mest solgte biler på verdensplan. Golf (3) Polo (4) Jetta (8) og Passat (11), så undrer det vel ikke at man oftere høre om fejl på disse biler end mange andre bilmærker.
Derudover kan jeg fortælle at jeg i vinters havde en Golf Variant 1,2 til låns i 2 dage ca 320 km, og den kørte ganske lydløst, med en smugle dækstøj som eneste lydforurening. trækkraften minder om en diesel, med et godt bundtræk allerede ved ca 1500 omd/min.
En positiv oplevelse for en der til dagligt kører A6 2,5 tdi.
Hilsen Lars
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
27-06-2012 kl. 00:04
Jeg mener at have læst forleden at det faktisk både er 1,2 og 1,4 der kan rende ind i problemer med knastakselkæden.
I øvrigt kører begge motorer helt kanont, altså nar de virker efter hensigten....
I øvrigt kører begge motorer helt kanont, altså nar de virker efter hensigten....