Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Er Tesla Model 3 det bedste valg til prisen? Erfaringer med andre elbiler søges

Jess Andreasen

Jess Andreasen
bruger siden
30-10-2022

22-08-2024 kl. 16:21

Hej alle,<span>
</span>Jeg har kigget på Tesla Model 3 som en mulig familiebil med et budget på ca. 300.000 kr., og jeg er ret vild med den luksuriøse vibe og panorama-taget. Jeg har også forsøgt at sammenligne med andre elbiler, og på nogle punkter ser det ud til, at andre modeller kunne være bedre. Men hver gang jeg laver en samlet vurdering, ender jeg næsten altid med, at Teslaen virker som det bedste valg.<span>
</span>Dog må jeg indrømme, at jeg ikke ved så meget om elbiler, så jeg kunne virkelig godt bruge jeres input. Er der nogen, der har erfaringer eller kendskab til andre elbiler i samme prisklasse, som kunne være et bedre køb samlet set?<span>
</span>Tak for jeres hjælp!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

22-08-2024 kl. 18:54

I den prisklasse og en lav bil, så er det den bedste.

VIl du have højere bil, så er der lidt konkurrence til model Y. Men samlet set så spiller Tesla universet bare bedre endnu. Ladestandere i hele europa. APP spiller 100% med bilen. Range/kWh batteri er bare bedre på Tesla.

Kører du kun korte ture, så er det ligegyldigt om bilen kører langt på en ladning og der er et ladenetværk der ikke kræver 29 chips/APP's eller medlemskaber, så kan du ligeså godt vælge den billigste og som du sidder bedst i.

At man så måske er blevet mindre hooked efter Lord Elon har fået orange hår på hjernen, er en anden sag!


Vil du smide det dobbelt i kassen, så kunne man måske overveje at kigge Mercedes EQE eller Audi Q6. Men det er jo bare en helt anden boldgade rent prismæssigt.


Kunne du remse op af punkter hvor andre er bedre? Fordi hvis Trumpeten overtager herredømmet, så bør jeg selv kigge anden vej, og det skal ikke være kinesisk.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

22-08-2024 kl. 21:29

Uha. Der går lynhurtigt religion i den snak.

Personligt synes jeg at en Model 3 er et rigtig godt bud i prisklassen. Meget for pengene. App, ladenetværk, effektivitet spiller. Gå efter den nye Highland version (evt let brugt), det er et tydeligt løft ift. tidligere versioner.
De svage sider er en regnsensor (kamera) der er ikke altid er optimal, kørselsassistenter som nogen ikke kan lide.

Alternativt er der er jo eks. VW ID3/4/5, Cupra Born, Ioniq 5 mfl. (evt. let brugt for at ramme de 300k) også velfungerende biler. Nok mere klassiske, så er man til flere knapper, mere klassisk betjening er det en overvejelse værd.

I sidste ende er det et spørgsmål om smag....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

23-08-2024 kl. 07:16

Vær obs på VW har smidt håndklædet i ringen og udskudt software update på biler der ikke har den nyeste version.
Så en tidlig 2023 model, risikerer du at software ikke spiller max. De har dog lovet at de forventer updaten kommer i 2026/27........
Ligesom seneste udgave har væsentlig forbedret teknik, eks 286 hk istedet for 204 hk. Det er også måden du nemmest kender nyeste version på.

Kia eNiro er sat voldsomt nedfuldt udstyret til ca 300 og i racer versionen med 585 hk som tiligere kostede 599k, kan nu fåes til 419k.
Det er dog en markant anderledes bil end en lav sedan model.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg