Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Elbil batterifradrag stopper i 2025, hvad gør det ved prisen på Tesla Model Y

A Y

A Y
bruger siden
08-09-2024

08-09-2024 kl. 12:56

Hej Forumfolket

Jeg skal I den nærmere fremtid købe en Tesla Model Y om den skal være fra ny eller brugt, er jeg ikke helt opklaret med.
Jeg tænker og vente til 2025 hvor den nye model Y juniper(forhåbenligt) udkommer, da jeg tror den gamle model Y vil falde ydeligere i pris fra brugt og hvis jeg ender med og købe en ny, så vil jeg selfølgelig hellere have den nye udgave.

Har undersøgt forskellige fradrag for elbiler osv. og batterifradraget stopper efter nytår, har det nogen betydning for Tesla model Y Rwd Long range der ligger på de 350.000 nypris(hvis vi går ud fra at remaken/juniper er pris sat til det samme)

Så spørgsmålet er: Bliver elbil(mere konkret Tesla model Y rwd long range)dyrere 2025 pga. batterifradraget på 500kr x op til 45kwh bliver fjernet?

Bonus spørgsmål. Hvor stort et værditab falder Tesla biler om året(bare et ca. beløb), hvis vi siger 30.000km kørt om året



håber at jeg kan finde nogen svar! 😊 ha en god dag!

Dette indlæg blev 08-09-2024 18:31 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

08-09-2024 kl. 16:04

De taber ca det samme som en Almindelig bil.

Specielt hvis du tager vedligeholdelses kontoen med i beregningen.

Eks VW passat fra 2019 kan idag erhverves for 170-200.000 kr.
De kostede vel ca det samme som en model 3 gjorde i 2019.
Og du kan få en model 3 fra 2019 for ca 170.000.

Med 30k km om året, så vil du normalt bruge hvad der svarer til 18-2000 liter benzin/diesel og det koster dig vel ca 25-28.000 kr.

Du kan lave en fastpris aftale med eks Clever eller andre for 7-800 kr om måneden, og så kan du køre alt det du vil, du sparer altså ca ca 16.000 kr på den konto.

Lad være med at blive fristet af sorte 20" fælge. I min optik er bilerne så rigeligt stive i en 19" til model Y og 18" i model 3.

Er du så fingernem, så kan du selv lave service og opretholde din garanti hos Tesla. Det er der ingen af de andre der accepterer.
Eks skift af kabinefilter, tager ikke over en time.
Adskillelse og smøring af bremser, har jeg ikke selv lystet , men fået gjort ved dækskifte en gang om året.

Iøvrigt tror jeg Juniper kommer før nytår......

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg