Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp til fix af bilridser i lakken

M H

M H
bruger siden
12-09-2024

12-09-2024 kl. 11:21

Jeg har været uheldig at få en skade på siden af min bil, da jeg skulle ud fra et parkeringshus. Nu står jeg med nogle ridser i lakken, og jeg leder efter en løsning, der ikke koster en formue, men som forhåbentlig kan ordne problemet. Da jeg ikke har den store erfaring med biler, vil jeg gerne høre, om nogen kan hjælpe mig videre.

Skaden har resulteret i en lille bule, hvilket jeg godt kan leve med, men jeg vil gerne have fjernet det sorte, hvilket nok kommer af en dyb rids og de små ridser, der opstod ved uheldet.

Jeg har spurgt hos Thansen, og de foreslog at gå til VW (det er en Golf 6), få fat i bilens farvekode, og derefter få foretaget en polering og en genlakering.

For mig lyder det som en ret dyr løsning, så jeg vil gerne høre, om der findes andre, mere budgetvenlige metoder til at udbedre ridserne og fjerne mærket samt gøre så der ikke kommer rust efterfølgende?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

12-09-2024 kl. 13:42

Er du helt igennem til metal, så skal du nok have fat i en maler.
Hvis du er komplet ligeglad med det kosmetiske, så kan du selv male med en farvesift, for at lukke hullet og undgå rust.
Men kønt bliver det ikke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg