Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Golf V eller VI?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-09-2012 kl. 23:56

Hej. Er ved at skifte bil nr. 2. Min gamle højtelskede klassiker fra 1986 bringer mig for mange ærgelser over værkstedsregninger, og med de mange omkostninger får jeg ikke nok bil for pengene. Mit motto om aldrig at blande fornuft og biler sammen må således lægges på hylden. Jeg vil derfor købe mig en Golf 1,4 TSI med DSG, enten Golf V GT med 170 hk eller Golf VI med 160 hk. Har fundet to fine eksemplarer med det udstyr og de km. på tælleren jeg mener der skal til. Golf V koster 180.000 og Golf VI 250.000. Spørgsmålet er derfor om det er 70.000 værd at købe den nye, for når jeg læser artiklerne om dem kan jeg se at begejstringen var høj da 1,4 GT kom på banen, men at klapsalverne tilsyneladende ingen ende tager når vi taler Golf VI med 1,4 160 og DSG. Det kedelige er at man lige frem fremhæver at den på flere punkter er bedre end lige præcis Golf V GT. Rundt regnet koster det en tusindlap mere om måneden at give 70.000 mere ud, og jeg har ingen nykker over ikke at køre i den seneste model (så længe den nu er den seneste), men får man vitterligt en bedre bil, så er det vel en overvejelser værd? Hjælp? Søren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg