Bilbasen Forum
Golf GTE
Brian ottosson
bruger siden
02-02-2006
28-09-2017 kl. 23:17
Den er jo efterhånden nede i en meget skarp pris, med de nye afgift nedsættelser.
I 2015 kostede den 426.000 i 2016 365.000, nu kommer den ned i 307.000.
I 2015 da den kostede 426.000 fik man ca 200.000 i rabat på afgiften, så prisen i 2015 havde været ca 630.000 hvis det var en alm Golf.
De 307.000 er samme pris, som den koster i Sverige.
Prisen er jo ikke meget mere end en alm Golf.
Så hvis man vil have en lidt sporty veludstyret Golf, må det jo være et rigtig godt bud.
Har desværre ikke mulighed for at oplade hjemme, men kan lade gratis på arbejdet.
Jeg har ca 20 km på arbejdet, så det er sikkert tæt på man kan komme frem og tilbage på ren el.
Nogen der har noget godt eller skidt og sige om sådan en Golf GTE.
Ved godt man ikke kan regne med forbruget den er opgivet til, det bekymrer mig heller ikke, tænker mere på køreegenskaber serviceudgifter værditab osv.
Har ikke haft mulighed for at prøve den, da ingen af de lokale forhandler har den hjemme.
Dette indlæg blev 28-09-2017 23:27 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
28-09-2017 kl. 23:48
https://www.volkswagen.dk/da/om-volkswagen/nyheder/ny-registreringsafgift-.html
Brian ottosson
bruger siden
02-02-2006
28-09-2017 kl. 23:55
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Hvor har du set den nye pris - den er (endnu) ikke på VW's hjemmeside?
Hvis prisen holder, er det en rigtigt fornuftig pris.
Den har været vist inde på deres hjemmeside til 307.000
Men den er blevet fjernet og lagt på igen, et par gange de sidste dage.
Kan godt se den er væk igen.
Jeg var dog forbi VW igår, hvor de bekræftede prisen.
Men har også undret mig over, hvorfor den bliver fjernet i perioder.
Den kommer sikkert på imorgen igen, så må vi bare håbe den stadig står til 307.000
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-09-2017 kl. 00:03
https://www.youtube.com/watch?v=R4OdqaL_AjE
T i
bruger siden
17-06-2006
29-09-2017 kl. 00:05
GTE har dog de mest ærgerlige 16" alufælge jeg har set længe og her er et "ekstrakøb" nødvendig efter min mening (hvor Highline har 17" alu std.).
GTE har så vidt jeg har forstået kun 15.000km interval mellem service, hvor en alm. benzin vel har stadig 30.000?
GTE har væsentlig mindre bagagerumsplads, pga. at batteriet optager en del af pladsen i bunden af rummet.
GTE vejer også væsentlig mere end alm. modeller, hvilket må mærkes både på køreegenskaber og brændstoføkonomi ved benzinkørsel.
Har prøvet GTE og den virker lidt tung/blød i undervognen (i forhold til at skulle være sportslig). Men større hjul med lavere dæk-profil kan muligvis afhjælpe noget af dette (har dog ikke prøvet en sammenlignelig TSI).
Så hvis man forventer at køre en del El-kørsel er GTE helt klart et spændende bud. Har man ikke mulighed for at bruge el delen ret meget/overhovedet, ville jeg gå efter en TSI i stedet
Dette indlæg blev 29-09-2017 09:11 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-09-2017 kl. 00:18
T i
bruger siden
17-06-2006
29-09-2017 kl. 00:39
Dette indlæg blev 29-09-2017 00:44 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
29-09-2017 kl. 00:43
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
En GTE skal ikke være sportslig sat op ! GTE VS GTI er 2 forskellige ting...bemærk. Men den kan køre i sving og indstyre bedre end normale ! Bilen har GTI sæder mm. Og køre langt hvis du køre på både el og benzin på samme tid.
Ok, Så GT signalerer ikke sport? Så de har bare kaldt den GTE fordi der er "tern på sæderne"?
Nu har jeg som sagt ikke prøvet en Golf 7,5 TSI Highline, som vel er en nærliggende sammenligning. Men vil tro at Highline er mere dynamisk i sving mm. end GTE, pga. den lavere vægt og større hjul/lavere dækprofil (GTE har 16" med 55 profil, hvor Highline har 17" med 45 profil (og GTE er så vidt jeg husker omkring 150kg tungere))
I min bog er det lidt skævt hvis en GTx ikke er sportslig.... Så ville det være mere nærliggende at kalde den TSE i stedet for GTE
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-09-2017 kl. 01:48
Prisen er der ikke noget at sige til. Vi vælger jo alle selv, så smag og behag.
Er ret sikker på at undervogn er afstemt i forhold til vægt/hk.
Angående GT og hvad det signalere, afhænger det af mærke. Jo man har valgt GT samt E fordi det er en sports Hybrid/el bil.
T i
bruger siden
17-06-2006
29-09-2017 kl. 08:10
Som sagt ville det være mere nærliggende at kalde den TSE, hvis den ikke skulle være sportslig....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-09-2017 kl. 15:16
og ja ville jeg nok vælge at tage med hvis det var mig. Sjovt nok når man konfigurere bilen bliver prisen på Addaptiv undervogn 11000. Med denne undervogn bliver større fælg ikke mærkbar i komforten, men om den tager på brændstof siden er svært at sige...alt efter valg af dæk.
Dette indlæg blev 29-09-2017 15:47 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-09-2017 kl. 17:10
T i
bruger siden
17-06-2006
29-09-2017 kl. 17:50
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Talt med VW.....Undervogn er af den bløde opsætning....
.......
Tja... Det var vel sådan set det der var mit indledende budskab.....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-09-2017 kl. 17:59
bruger siden
17-06-2006
skrev:
Tja... Det var vel sådan set det der var mit indledende budskab.....
De 16" hjul er på grund af afgiften i forbruget. Større hjul skal eftermonteres for ikke at afgiften ryger i vejret. Men fint man kan vælge Addaptiv undervogn til relativt små penge.....
TI : Jo var dit budskab. MEn de fleste biler kommer jo med en form for standarder også for at holde pris nede....men fint man kan vælge til. Om man så vudere at service intervaller er for korte eller risiko ved batteri, må være op til køber. Men lidt sjov er den nu.
GT Tourer fra bmw er heller ikke sat sportsligt op, men her er der en anden betydning af GT....Grand Tourrismo eller.......
Dette indlæg blev 29-09-2017 18:01 redigeret af dets forfatter.
Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003
21-12-2017 kl. 08:06
https://www.youtube.com/watch?v=EEE_czxA910
Ifølge Peter Henneberg (føreren) er det en standard GTE med standard affjedring. Eneste ekstra var 18" hjul.
Flere anmeldelser har nævnt, at bilens balance i sving faktisk er bedre end standard, da vægtfordelingen for/bag er bedre, ligesom batterierne sænker tyngdepunktet. Men naturligvis kan vægten mærkes.
Glæder mig til at få min nye GTE!!!
Dette indlæg blev 21-12-2017 08:09 redigeret af dets forfatter.
Brian ottosson
bruger siden
02-02-2006
23-01-2018 kl. 22:40
Endelig fik jeg prøvet GOLF GTE.
Det var ikke en skuffelse.
Den kører langt bedre end forventet.
Super veludstyret, samt extra udstyr til nogenlunde rimelige priser.
så det endte lykkeligt.
Der er dog noget leveringstid.
så jeg må vente til juni, med at køre GOLF GTE.
PS. PRØV DEN.
Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003
23-01-2018 kl. 23:39
Jeg bestilte straks prisen blev sat ned og fik den leveret 4. januar. Den er en fryd at køre. Al vor daglige transport foregår på ren el uden start af benzinmotor - lige hvad jeg håbede! Og hurtig lydløs acceleration er vanedannende.
Anders D
bruger siden
18-03-2004
07-02-2018 kl. 08:13
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
08-02-2018 kl. 15:55
Men jeg blev bare lidt nervøs, da jeg læste om hele 3 koblinger og fdm, rådede til, at man ihvertfald tegnede noget service aftale, pga. at det er pænt dyrt at rode i ( jeg ville nok køre i gte mode hele tiden 😜😜) og så også lidt pga. udseendet på Golfen, selvom gte'en ser noget mere vaks ud, end standard modellen 👍 og at jeg samtidig har mine biler 8-10 år, så turde ikke rigtigt tage springet.
Så valget faldt på en 7 sekunders Astra istedet, som jeg går og venter på, på 8 uge nu. .
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
08-02-2018 kl. 18:09
Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003
27-03-2018 kl. 07:11
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
skrev:
Ja, sådan én kiggede jeg også på, det er noget andet en Toyota' bedstemor hybrid modeller og uden den enerverende larm fra cvt gear og motor.
Men jeg blev bare lidt nervøs, da jeg læste om hele 3 koblinger og fdm, rådede til, at man ihvertfald tegnede noget service aftale, pga. at det er pænt dyrt at rode i ( jeg ville nok køre i gte mode hele tiden 😜😜) og så også lidt pga. udseendet på Golfen, selvom gte'en ser noget mere vaks ud, end standard modellen 👍 og at jeg samtidig har mine biler 8-10 år, så turde ikke rigtigt tage springet.
Så valget faldt på en 7 sekunders Astra istedet, som jeg går og venter på, på 8 uge nu. .
Var også selv en smule utryg ved den komplicerede teknik. Jeg kontaktede derfor FDM for at høre, om de havde tilbagemeldinger om problemer med bilen. Det har de ikke, og som de selv gjorde opmærksom på, så har bilen været i produktion siden 2014. De har heller ikke hørt om negative erfaringer i Norge, hvor der kører mange GTE'er.
Men alligevel tillykke med valget af Astra, som også er en fin bil.
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
27-03-2018 kl. 08:46
Har haft fornøjelsen af den i 6 uger nu, efter 11-12 ugers ventetid, men hold nu kæft den kører godt (håber det fortsætter sådan 😜 har ellers kørt Mitsubishi i 27 år (3 biler) de fejlede aldrig noget 👍👍 men deres model udbud er desværre blevet noget hø (for mig ihvertfald))
Har ellers været lun på en Diesel, de sidste par år, men synes jeg har læst/hørt for meget negativt om diesel efterhånden.
Men fandt så denne Astra med næsten 2 liters Diesel moment 👍 300 nm. ved 1700 rpm. og 200 hk. ved kun 4700 rpm. og 1700 kg på krogen.
Så det var et fint kompromis for mig at vælge benzin istedet.
Men om 6-8-10, når jeg sælger igen, bliver det sikkert ren el, udviklingen går stærkt på det område.
Mvh.
Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003
27-03-2018 kl. 10:05
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
27-03-2018 kl. 11:54
Hvad kan den så reelt køre på batteriet ?
og hvad er gennemsnittet generelt ?
Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003
27-03-2018 kl. 14:21
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
28-03-2018 kl. 17:25
Min vil nok ligge omkring 15 tror jeg, længere ture vil jeg tro 1-2 længere, det må tiden vise.
Mvh.
Brian ottosson
bruger siden
02-02-2006
01-04-2018 kl. 13:57
bruger siden
01-04-2018
skrev:
Nyd det, mens det varer!
https://www.dr.dk/nyheder/udland/se-billederne-300000-biler-staar-opmagasineret-paa-volkswagen-kirkegaard
Du er med på Golf GTE er en Hybridbil.
Den kører på el/benzin og ikke diesel.
Go påske til alle.
Dette indlæg blev 01-04-2018 14:00 redigeret af dets forfatter.