Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Service af BMW

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

10-01-2008 kl. 17:11

Jeg har tænkt mig at køre min BMW E46 til service hos BMW i Flensburg. Er det fornuftigt? Er der nogen der har nogle erfaringer med BMW i Flensburg? Hvad skal jeg forvente mht. pris (index-mæssigt ift. DK), og kan de finde på at tage røven på en naiv dansker?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

13-01-2008 kl. 09:47

Har en Fiat som også trofast bliver kørt til Bauer (er også autoriseret Fiat og ALFA forhandler). God service hver gang, de er grundige, og prisen er ½ af i DK. Dæk og fælge kan du forøvrigt hente hso ATU.de som ligger et par hundrede meter længere oppe af gaden, der er også gode penge at spare.

Aftaler som regel en tid sidst på fredagen (lukker klokker 18 på værkstedet, som forøvrigt også er åben lørdag) og kører så fra arbejde tidligt.

Kør du blot af sted, og så kan du handle i Förde Park i ventetiden ;-)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

13-01-2008 kl. 09:53

...og tro mig, du griner hele vejen hjem :-)

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

13-01-2008 kl. 12:01

Tak for jeres svar! Det jo bestemt ikke til, at jeg har et mindste at frygte - tværtimod da!

Jeg har bestilt en tid dernede og er blevet tilbudt "free taxi ride to either Flensburg or Scandinavia Park", en gennemsnitspris på ca. 4100 kr. (fik sgu' egentlig ikke lige spurgt til, om det var incl. moms), så noget tyder på, at de tilstande I beskriver, ikke har ændret sig. Ser da helt frem til at skulle derned og af med pengene....!

Men igen, tak for de særdeles brugbare svar!

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

17-02-2008 kl. 13:13

Så er det vist tid til at at tilføje min oplevelse.

Det er som I har sagt; mega-god service! Jeg kom af med €690 for skift af bremser foran, olie, viskere og et tjek af motorstyringssoftware (plus lidt mere) osv. osv. Taxabonen var der også, så det var som forventet - bare i orden!

Stærkt anbefalelsesværdigt må man sige! Derudover var der jo selvfølgelig mulighed for at tømme hylderne i Scandinavia Park bagefter.

Vil nogen have regningen uspecificeret her, skal jeg gerne gøre det!

Tak for hjælpen!

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

17-02-2008 kl. 18:18

Albert Bauer GmbH, Schleswiger Str. 65-75, 24941 Flensburg
Tel.: 04619990-0
God, behagelig modtagelse og information, og meget fornuftigt prisniveau. God fornøjelse,

Søren Damgaard Jensen

Søren Damgaard Jensen
bruger siden
24-11-2003

18-02-2008 kl. 15:18

Jeg er også ganske tilfreds med mine omkostninger til service i Hobro - men det er jo også samtidig aut. fiat værksted, så kan ikke tage så høj en timepris som BMW i Aalborg, som jeg aldrig kunne finde på at benytte - de er snoppede og yder ingen service overhoved + timeprisen er det dobbelte end i Hobro.

Men mon ikke også de jyske værksteder har fundet ud af, at de er i skarp konkurrence med værkstedet i Flensburg? (altså lige pånær i Aalborg, der tror de er kongerne af Jylland.)

Sidst rettet: 18/2-08

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

23-03-2008 kl. 14:43

Jeg kan ikke se, hvad timeprisen er, da der kun står en samlet lønom kostning på min faktura (ca. € 124).

Prisen i Herning er iøvrigt 550 kr./time

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

27-03-2008 kl. 20:25

og jeg mener det er Lars Wittrof - se her:
http://www.bauergruppe.de/sw389.asp
Siegfred og Marc er dem der inspicerer din bil, når det skal fastlægges, hvad der skal laves. Kirstin Busch sidder i "modtagelsen", sammen med Lars Wittrof, og hun taler engelsk. Det gør Siegfred i øvrigt også, så det er altså ikke så slemt. Jeg har ikke haft andet end fransk som 2. fremmedsprog siden 8. klasse og i gymnasiet, og jeg kom da igennem det.

Sidst rettet: 27/3-08

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

27-03-2008 kl. 22:56

Jeg vil ikke sige at de er langt fra i Herning. Jeg har købt to biler hos dem, og der er altså også styr på tingene. De har trods alt handlet med BMW i ca. 30 år.

Det er klart at man bliver lidt forbavset, når man kommer til Flensburg - taxabon, tjekliste og god service, men den eneste man ikke møder, er ham med nøglen i værkstedet, der skruer i bilen. Han kan jo, uden man ved det, være knap så kompetent!

Jeg synes man skal lade den sunde fornuft råde. Jeg forstår godt folk ikke gider køre i Terminalen eller lignende, som bliver nævnt her. Det er en kæde, der skal tjene penge, og den samme mand, der sælger dig en BMW, kan sælge din nabo en Hyundai, inden længe en BYD (Build Your Dreams), som er en kinesisk skod-bil - og, logo-mæssigt, netop en kopi af BMW. Ser evt. her:

http://www.autobild.dk/Default.aspx?ID=2&M=News&PID=103&NewsID=1524

Så hos mig er det ikke troværdighed, og opfattelse af de har mange års erfaring med BMW, de vinder på.

Tager man nogle af de værksteder som Autoleth i Haderslev, Arne Poulsen i Herning og Poul Nielsen i Næstved, så handler de med BMW'er, og sælger mange biler - selvom de er frataget titlen som aut. BMW forhandler. Jeg ved godt de stadig er aut. service værksteder, men så kan de ikke længere leve af BMW-navnet, men skal leve af kvaliteten. Og overlever gør de da, så mon ikke de har styr på sagerne.....?

Sidst rettet: 9/6-08

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

28-07-2009 kl. 22:06

I sidste ende, da en lidt træls oplevelse.

Jeg ved ikke om det kan betale sig, når det kun handler om et olieskift, men jeg kan klart anbefale BMW i Flensburg. Har dog selv kørt derned bare for olieskift, men det viste sig at jeg skulle have skiftet brændstoffilter også, da dette skulle have været gjort ved sidste olieskift. Og det er fordelen ved tyskerne; de har mange biler igennem og kan nærmest servicekravene til bilerne udenad.

Flensburg er i øvrigt også en dejlig by, hvor bl.a. Januar-udsalget kan anbefales. Derudover er biksemaden (Braureipfanne) på Hansen Braurei værd at prøve til middag.

http://www.hansensbrauerei.de/

Så bestil en tid om formiddagen, få en taxa-bon, tag på Hansens til middag, tag en slentre/-shoppingtur i gågaden 5 min. derfra bagefter. Gå ud til BMW på 15-20 min. (og forbrænd noget af middagen!), betal og kør til Scandinavia Park og fyld bilen op med varer, og kør hjem. Kan du styre dine indkøb, har du maks. brugt de penge det samme, som du skulle have betalt bare for service i DK. Det er selvfølgelig ikke inkl. brændstof, men du får da noget kvalitetstid i din BMW på E45 ;-).

Sig endelig til, hvis du har spørgsmål.

Per Alling-Dam

Per Alling-Dam
bruger siden
17-06-2006

25-10-2009 kl. 22:07

Præcis de oplysninger, jeg har brug for her kort før mit første olieservice på min E91 fra 2008. I øvrigt passer beskrivelsen af serviceniveauet hos Bauer meget fint med mine oplevelser hos Nehrkorn, det autoriserede Ford-værksted lidt længere ude ad gaden i forhold til Bauer, som jeg frekventerede da jeg var Ford-ejer. Jeg tror simpelthen bare, niveauet er højere i Tyskland. Hos Terminalen i Esbjerg har man ved i hvert fald 2 lejligheder inden for min bils første 4 måneder bevist, hvor ringe det kan gøres, HOLD JER FRA TERMINALEN ESBJERG!

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-06-2012 kl. 22:27

Du har fat i en 3 år gammel tråd, det bliver nok nemmere at gå ind på google.

Profil slettet

Profil slettet

Gert Kirk Kjeldsen

Gert Kirk Kjeldsen
bruger siden
06-01-2004

18-07-2012 kl. 00:16

Spændt på at høre hvordan det gik i Flensborg... Hvilket af de 3 forretninger brugte du ?

Skal selv have min første BMW om 3 uger en F10 525d - 6'er :-) den er jo desværre udgået til fordel for en 4'er nu :-( - den har kørt 14.000 km - så ikke helt ny og skal jo derfor nok snart have service.

Har sammme opfattelse som de fleste andre herinde... min bil kommer aldrig til Bayern Autogroup (terminalen) til service... Mage til arrogante tyveknægte skal man lede længe efter....