Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Raslelyde fra dør og lidt andre steder

Henrik Aagaard Jørgensen

Henrik Aagaard Jørgensen
bruger siden
27-06-2022

27-08-2024 kl. 22:10

Jeg har en Porsche Taycan Turbo, som ofte giver lidt raslelyde fra højre fordør.

Det sker også sjældne gange fra et par andre steder.

Lydende kommer generelt ved kørsel over lidt ujævnheder (kan være helt ned til striber på vejen), men også ved afspilning af musik.

Kan nogen anbefale et godt værksted, som har erfaringer med sådanne udfordringer?

Jeg har haft bilen forbi Porsche servicecenter og de kunne ikke rigtig se problemet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

28-08-2024 kl. 07:40

Har ikke noget forslag til værksted.

Men har du undersøgt om det kunne komme fra b-stolpen. Hvor sikkerhedsselen måske sidder og rasler lidt.
Det er før set på Tesla'er, at selestrammeren inden i b-stolpen gav raslelyde og skulle "ompakkes".

Henrik Aagaard Jørgensen

Henrik Aagaard Jørgensen
bruger siden
27-06-2022

28-08-2024 kl. 16:09

Det stopper hvis jeg lægger en hånd på døren, enten ved håndtag eller andet på den. Så mistænker noget omkring døren.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

28-08-2024 kl. 20:45

Du har nok ret.

Du kunne selv tage panelet af og måske lige lægge en tynd folie, ligesom den der er omkring en ny computer, sådan i 1-2 mm.

Men på den anden side, så burde det ikke være nødvendigt på en vogn i den prisklasse, samt aut.værkstedet burde være mere service minded og lydhør overfor kunder.

Henrik Aagaard Jørgensen

Henrik Aagaard Jørgensen
bruger siden
27-06-2022

29-08-2024 kl. 07:56

Også det jeg tænker. En bil til 2 mio. Jeg prøver en ekstra gang. Men tak for hjælpen.