Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Er FDM attest nødvendigt ved køb hos forhandler?

Henrik Steglich-Arnholm

Henrik Steglich-Arnholm
bruger siden
23-06-2021

19-02-2022 kl. 23:45

Hej Bilbasser!

Jeg står for at skulle købe brugt bil inden for nærmeste fremtid. I de fleste artikler er der anbefalet en FDM/brugtbilattest ved køb for at sikre sig imod at købe katten i sækken. Er det også gældende ved brugtbilkøb hos forhandler, hvor man jo har 2 års reklamationsret?

Kan man næsten ikke sige, at en attest kan være en ulempe, da forhandleren kan bruge den til at påstå, at defekten ikke var tilstede ved købet grundet den fejlfrie attest?

I mit tilfælde kommer det nok til at dreje sig om en C4 grand picasso med automatgear fra 2014/2015 til 150.000 - hvad ville I foretrække, attest eller ingen attest?

Mvh
Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

20-02-2022 kl. 09:30

Hej,

Du skriver jo imellem linjerne at du ikke stoler på at FDM kan finde evt fejl på bilen.

Så skal du jo netop ikke bruge de penge på det.

Mvh

Henrik Steglich-Arnholm

Henrik Steglich-Arnholm
bruger siden
23-06-2021

20-02-2022 kl. 10:09

Nej, sådan skulle det ikke forstås. Jeg kan godt se, at det kan læses sådan i mit indlæg. Jeg stoler på, at der bliver fundet de fejl der er på bilen på pågældende tidspunkt ved en FDM attest.

Jeg tænker bare, hvis f.eks AC ryger efter 3 mdr vil forhandleren så kunne nægte reparation hvis der ikke var fejl på attesten?

Jeg har ingen erfaring mht hvilke fejl der kan opdages og hvilke kvaler man ville kunne undgå.

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

20-02-2022 kl. 10:21

hvis du kan få lavet en fdm attest ville det være det bedste, hvis ikke at du har en citroen mekaniker som kan tjekke den op for dig inden køb.når du er på udkig efter en 7-8 år gammel bil, kan den være godt på vej ind i reperationsalderen og der er stor forskel på om man køber en helt ny bil og skifter den ud efter 3 år, for der slipper man typisk for en masse problemer med mindre, at den har nogle " børnesygdomme "