Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sjov bil til 25-30 ish

Calle Høvelt Larsen

Calle Høvelt Larsen
bruger siden
23-10-2024

19-12-2024 kl. 08:37

Hejsa, ville høre om jeres input på en bil til 25-30(i behøver ikke tænke forsikring osv ind), som er sjov at køre, men samtidig har en eller anden form for pålidelighed ("sjovheden" kommer altså først)

"Sjov at køre" skal jeg nok lige definere, det er lettest at gøre med et eksempel: Jeg har kørt i en makkers 1 gen saab 9-3 altså 1.8 t, og den var fkn fed at gøre i, turboen kunne mærkes virkelig fedt, den var grineren i svingene, <span>man</span> kunne mærke bilen hvis det giver mening, samtidig med det synes jeg den var charmende at kigge på.

Det har altså fået mig til at tænke på biler som, ja enten 1. eller 2. gen saab 9-3, honda civic eg eller ek, honda accord, golf iv gti, e36 e39 e46, alfa 159.

Indtil videre er jeg mest på 1.gen saaben, da jeg har kørt den, derudover elsker jeg også dens udseende(er meget til sedaner). Er også meget på civic eg/ek da jeg ud fra mit research kom frem til at de også var sjove at gøre i.<span> </span>

Ville høre om i derude havde nogle inputs, til hvad i ville vælge, hvis i var i mine sko Tak på forhånd

Dette indlæg blev 19-12-2024 08:40 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

19-12-2024 kl. 19:27

Det er alle sammen biler som for 10 år siden var skrotningsklar, så jeg ville sige ingen af dem.
Hvis den ikke skal forsikres, er pålideligheden vel også ret ligegyldig.

Personligt ville jeg hellere se efter en mindre og lettere bil som en Peugeot 106 gti eller lignende.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-12-2024 kl. 11:40

Nah Lars. De behøver nu ikke være skrotningsklar bare fordi de er 25-30 år gamle.

Vi har lige købt en 34 år gammel mazda MX5 og dertil har jeg en backup bil i en 23 år gammel Audi A4. De er som sådan ganske udmærkede biler.

Man kan sagtens, hvis man har tiden, finde en fin gammel slæde til næsten ingen penge med en eller få ejere. Eks SAAB har en del enthusiaster som efterhpnden er godt oppe i alderen og derfor afhænder deres guldkareter, der kun har været ude at køre når der er udsigt til 14 dages tørvejr og blevet pudset efter hver køretur.

MEN du skal være klar over du kan risikere at den holder stille i en periode, fordi du ikke kan få reservedele til alt på vognen uden at skulle søge det frem hos en hugger i Montana eller hvor delen nu måtte være.

Dette indlæg blev 20-12-2024 11:52 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-12-2024 kl. 14:07

Hvad med: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/panda/14-16v-5d/6325791 ??

Jeg har haft sådan een, den er sjov at køre i :-) savner den