Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Opel Vectra st. 1,9 150 med dårligt nærlys

Thomas Møller

Thomas Møller
bruger siden
16-01-2007

27-01-2010 kl. 21:07

Ang. 2006 Opel Vectra 1,9 CDTi 150 Elegance st.car 5d Hej. Vi købte for 2 måneder siden grundet en familieforøgelse en Opel Vectra C st. 150 HK CDTI. Vi har i den korte tid været meget tilfredse med bilen, men et punkt har generet meget.... Nærlyset er ekstremt dårligt sammenlignet med vores gamle Mitsubishi og vores nuværende bil no. 2 en Fiat Punto.. Vi har haft den på værksted, som har kontrolleret og sagt at de står fint... FDM kan heller ikke gøre noget...En mekaniker i lokalområdet siger, at skidt på den indvendige side af lamperne forringer lysfeltet.. Det er så skidt, at lyset ikke oplyser skilte og div. i hø. side af vejen, og det gør det meget ubehageligt at køre om aftenen... Nogen der har haft lignende problemer med lygterne, og evt. en løsning / hjælp til problemet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

27-01-2010 kl. 21:51

Måske kan nogle bedre pærer hjælpe lidt på det. Phillips og osram har nogle der lyser ret godt. Men om det overhovedet hjælper, hvis der er problemer med selve lygtehuset, ved jeg ikke.

Tag evt ud og prøv en anden vectra for at se om det er lige så slemt med den.

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

27-01-2010 kl. 22:50

Hej...

Det er da et træls problem som er nemt at forstå kan være irriterende i mørke...

Jeg tænker lige om lygteretningen er kontrolleret, altså sidevejs... Så vidt jeg ved kan lygterne også justeres sidevejs... Jeg tænker bare om højden er god nok, men hvis lygten lyser mest mod midten af så giver det jo for samlet et lysindtryk og så hjælper det jo ikke noget i rabatten af vejen...

Bare et forslag...

Claus Kristen Sørensen

Claus Kristen Sørensen
bruger siden
20-02-2019

15-12-2024 kl. 17:19

Claus Bjerre

bruger siden
15-12-2009

skrev:
Hej...

Det er da et træls problem som er nemt at forstå kan være irriterende i mørke...

Jeg tænker lige om lygteretningen er kontrolleret, altså sidevejs... Så vidt jeg ved kan lygterne også justeres sidevejs... Jeg tænker bare om højden er god nok, men hvis lygten lyser mest mod midten af så giver det jo for samlet et lysindtryk og så hjælper det jo ikke noget i rabatten af vejen...

Bare et forslag...