Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
25-08-2007 kl. 21:14
Ekstra registreringsafgift tror jeg ikke du skal betale,men du skal til syn med bilen og have den omregistreret på motorkontoren,så du kommer til at betale grønafgift for en dieselbil
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
28-08-2007 kl. 08:17
Jeg har en kollega, der har lavet samme nummer med en Golf 3 - skiftede fra 1,8 benzin (90HK) til 1,9 TDi (90HK) - så ja, det kan helt sikkert lade sig gøre.
Men, det er - som allerede nævnt - et kæmpe projekt. Motor, gearkasse, trækaksler, hjulophæng, bremser, fjedrer/støddæmpere, udstødning, tank, instrumentpanel, dele af ledningsnet og diverse sensorer, ECU m.m. skal skiftes. I min kollegas tilfælde, købte han en trafikskadet Golf 3 med dieselmotor i Tyskland og byttede så alle komponenterne rundt. Arbejdet tog (så vidt jeg husker) én uge med meget intenst arbejde :-)
Angående syn/registrering ringede han faktisk til synsmyndigheder/told/skat og forhørte sig. Svaret var, at ombygningen var ok, så længe han kun skiftede motoren. Hvis han også skiftede gearkassen, ville det få "karakter" af et identitetsskifte på bilen, og så skulle der betales yderligere registreringsafgift. Gearkassen blev nu alligevel skiftet og bilen kørt til syn - her var de ligeglade, og ændrede blot papirerne, så bilen nu officielt var en diesel...
Men, det er - som allerede nævnt - et kæmpe projekt. Motor, gearkasse, trækaksler, hjulophæng, bremser, fjedrer/støddæmpere, udstødning, tank, instrumentpanel, dele af ledningsnet og diverse sensorer, ECU m.m. skal skiftes. I min kollegas tilfælde, købte han en trafikskadet Golf 3 med dieselmotor i Tyskland og byttede så alle komponenterne rundt. Arbejdet tog (så vidt jeg husker) én uge med meget intenst arbejde :-)
Angående syn/registrering ringede han faktisk til synsmyndigheder/told/skat og forhørte sig. Svaret var, at ombygningen var ok, så længe han kun skiftede motoren. Hvis han også skiftede gearkassen, ville det få "karakter" af et identitetsskifte på bilen, og så skulle der betales yderligere registreringsafgift. Gearkassen blev nu alligevel skiftet og bilen kørt til syn - her var de ligeglade, og ændrede blot papirerne, så bilen nu officielt var en diesel...