Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
02-05-2007 kl. 19:34
.. og dermed også bykørsel... det er i hvert fald min erfaring.
Når bilen først er oppe i fart, så er der ikke samme forskel. Men du må nok regne med 1-2 km/l mindre... men jeg ville klart tage den med aut. gear! En rigtig fin lille diesel iøvrigt.
- Henrik
Når bilen først er oppe i fart, så er der ikke samme forskel. Men du må nok regne med 1-2 km/l mindre... men jeg ville klart tage den med aut. gear! En rigtig fin lille diesel iøvrigt.
- Henrik
Profil slettet
04-05-2007 kl. 12:36
...med de andre i at hovedmerforbruget ligger med acceleration og med lav eller ænring af fart. I gearkassen er en lock up funktion, der betyder at når bilen er i topgear og når jævn fart, så låser gearkassen, dvs. at converteren kører ikke længere (det er i converteren merforbruget opstår). Tilmed er aut.gearbiler normalt højere gearet hvad der betyder et lavere forbrug ved jævn fart.
Accelerer jævnt, men ikke for langsomt, og skift evt. ved lige at lette foden ½ cm, så den skifter hutigere, så vil dit merfrug være ubetydeligt.
Jeg mener selv at jeg ved omtanke kan køre lige sålangt i gennemsnit med min aut.gear som hvisdet var en manual (nyeste hyundai sonata 2,4 aut - vi kører i gennemsnit ca. 12 km/l), den er vist opgivet til 10.8 med aut og 11,4 med manual.
Accelerer jævnt, men ikke for langsomt, og skift evt. ved lige at lette foden ½ cm, så den skifter hutigere, så vil dit merfrug være ubetydeligt.
Jeg mener selv at jeg ved omtanke kan køre lige sålangt i gennemsnit med min aut.gear som hvisdet var en manual (nyeste hyundai sonata 2,4 aut - vi kører i gennemsnit ca. 12 km/l), den er vist opgivet til 10.8 med aut og 11,4 med manual.