Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ronnie Madsen

Ronnie Madsen
bruger siden
06-01-2004

03-03-2006 kl. 00:37

Jeg er den lykkelige ejer af en Mondeo fra '97, og har tidligere haft 2 andre Mondeo'er. Bilerne har aldrig budt mig på nogle særlige problemer af nogen art, trods det at alle 3 har kørt over 250000km. Pas på rust i skærme, bagklap og omkring tankdæksel. Samlignet med Fiat er Ford langt mere sikker og pålidelig, så jeg mener valget er let..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2006 kl. 18:29

Faktisk har Fiat ikke bøvl med deres elektriske systemer, det er Alfa der har/havde det.

Der er væsentlig forskel på en Marea og en Mondeo. Den indvendige kvalitet af en Marea er faktisk ret god, eneste minus er at der er en del kabinestøj ved motorvejskørsel.

Så hudt jeg visker er den Marea du omtaler en 2.0 20V, altså en 5cylindret motor. Det er en fantastisk motor, som lyder skide godt, men tandremmen skal skiftes ved ca. 80.000km, og det koster altså knapper. Ifølge værkstedshåndbogen skal motoren faktisk ud! Når man kigger ned i motorrummet ved man hvorfor. Dog er det ikke nødvendigt, da man kan vippe motoren.

Men sørg i hvertfald for at begge biler har fået ordentlig rustbeskyttelse, da de, efter min mening, ruster lige meget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg