Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
22-08-2007 kl. 00:22
Min 850'er har "kun" gået 285.000 km. Ingen problemer overhovedet. Kører sågar stadig på det originale udstødning. Det er en '95 2.3 T-5R 240 hk (Den gule). Den har siden 95 været chippet til 280 hk.
Får bilen serviceret herhjemme i DK. Grundet chipningen bliver den serviceret for hver 15.000 km. Intervallet er ellers 20.000 km.
Har ikke hørt der skulle være de store mekaniske problemer med motorerne i 850'erne. Der er de sædvanlige ting som Thomas nævner, og desuden skal man på turbo motorerne være opmærksom på tryk- og vacum slanger. Det er ikke så meget km relateret, men nærmere at de bliver lidt møre efter en 10 - 12 år. Membranen i Boost valven er også moden til udskiftning ved omkring 250.000 km. Det koster en lille tusse, men kan sikkert gøres billigere i Sverige.
Får bilen serviceret herhjemme i DK. Grundet chipningen bliver den serviceret for hver 15.000 km. Intervallet er ellers 20.000 km.
Har ikke hørt der skulle være de store mekaniske problemer med motorerne i 850'erne. Der er de sædvanlige ting som Thomas nævner, og desuden skal man på turbo motorerne være opmærksom på tryk- og vacum slanger. Det er ikke så meget km relateret, men nærmere at de bliver lidt møre efter en 10 - 12 år. Membranen i Boost valven er også moden til udskiftning ved omkring 250.000 km. Det koster en lille tusse, men kan sikkert gøres billigere i Sverige.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
23-08-2007 kl. 10:37
Undskyld at jeg blander mig i jeres debat.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om holdbarheden er lige så god på Volvo's turbomotorer, som på modellerne uden turbo.
Jeg tænker her både på T-modellerne og på de vilde TR-modeller.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om holdbarheden er lige så god på Volvo's turbomotorer, som på modellerne uden turbo.
Jeg tænker her både på T-modellerne og på de vilde TR-modeller.