Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
21-12-2014 kl. 09:20
HejRune
Hvis ikke det er eftermonteret, altså der er et betjeningspnel i kabinen. Så er jeg rimeligt ikker på det er et tilskudsfyr du har. Dvs.. det hjælper med at varme motoren op når den startes fra kold.
Det kan ganske rigtigt lyde ....næsten som en jet der står igang, men det burde kun være ved korte ture, hvor fyret ikke har nået at få varmet motoren ordentlig op.
I dette tilfælde kan den køre lidt tid efter stop af bil.
DEr kan muligvis tilkøbes at start tidligere modul. Men hvis man spørger Ford, så var vores svar at det kostede 6000.
Har dog hørt om folk der ved andre mærker har købt sms modul og selv monteret for 2000. Ved SMS modul kunne de selv starte fyret 1 time før brug.
Hvis ikke det er eftermonteret, altså der er et betjeningspnel i kabinen. Så er jeg rimeligt ikker på det er et tilskudsfyr du har. Dvs.. det hjælper med at varme motoren op når den startes fra kold.
Det kan ganske rigtigt lyde ....næsten som en jet der står igang, men det burde kun være ved korte ture, hvor fyret ikke har nået at få varmet motoren ordentlig op.
I dette tilfælde kan den køre lidt tid efter stop af bil.
DEr kan muligvis tilkøbes at start tidligere modul. Men hvis man spørger Ford, så var vores svar at det kostede 6000.
Har dog hørt om folk der ved andre mærker har købt sms modul og selv monteret for 2000. Ved SMS modul kunne de selv starte fyret 1 time før brug.
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
21-12-2014 kl. 17:29
Det er en tilskudsvarmer der starter selv når ude temp. kommer ned på f.eks. 5° du skal være meget obs på om det virker som det skal (mens du evt har garanti på bilen) da den slags fyr har det med at ruste i løbet af sommeren hvor de ikke er i brug, jeg har fået mit rep to gange i de 4 år vi har haft en bil med varmer i, det koster 4000 på uautoriseret værksted. Det der også er gift for sådan et fyr er små ture, det når kun lige at starte op inden bilen stoppes igen og derved soder det hurtigt til fordi det ikke når at brænde ordentlig rent. Og jo der kan sagtens laves om så det kan startes manuelt, prøv evt at spørge her på dette forum om der er nogen der kan lave det.
http://www.ford-mondeo.dk/phpBB3/viewforum.php?f=1
http://www.ford-mondeo.dk/phpBB3/viewforum.php?f=1