Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-06-2012 kl. 12:59

Motoren tager ikke skade af at kortvarigt at være på omdrejningsbegrænseren (det røde felt). Det er kun kort den er det på et rullefelt, og der er indbygget en begrænser i motoren så den ikke går til. Men du skal jo selvfølgelig ikke køre sådan rundt 24/7.

Så længe effektforøgelsen ligger indenfor 20 %, vil bilen kunne godkendes til syn. Dog må den ikke forurene mere end hvad grænseværdierne er.

Tuning af en benzinmotor belaster motor, gearkasse, kobling, bremser osv mere. Så levetiden for delene vil være kortere.

Jeg har en kollega der havde en 1,9 TDI der blev tunet hos Landberg. Jeg kan ikke huske effektforøgelsen, men den gik et par km længere på literen. Men jeg mener ikke det kan svare sig rent økonomisk, da sliddet på bilen bliver størrer. Så de penge der (måske) kan spares ved at tune den, vil være sat til på reservedele når delene går til.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

05-06-2012 kl. 13:14

Tuning af en konventionel sugemotor som en FSI jo er er ikke noget man bare lige gør, chiptuning har ingen eller meget begrænset efekt modsat hvad chiptunerne vil fortælle dig.

For at hive flere heste ud af den er du nødt til at anvende konventionel tuning som forøget komperession, bearbejdet topstykke mv. og så løber pengene stærkt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-06-2012 kl. 14:23

Perfekt K S! Godt arbejde :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg