Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

01-04-2012 kl. 17:12

Jeg har lidt svært ved at se, hvorfor man skulle betale en kæmpe overpris for en mærkevare-fælg.
Ser man bort fra de absolut billigste T. Hansen fælge, så er der jo ingen dokumentation for, at kvaliteten følger prisen.
Og rammer man en kantsten, så er den dyre fælg præcis lige så smadret som den billige.
Måske er den dyre fælg 0,5 kg lettere end den billige, men det er jo reelt uden betydning, hvis du ikke kører DTC.

Jeg ville vælge en fornuftig fælg fra mellemklassen, hvis jeg ellers kunne finde en, hvor designet passer.
De sparede penge kan så med fordel bruges på dæk, hvor der virkelig er forskel på dyr og billig.

Jeg har selv tidligere købt fælge på www.bigwheels.dk, og det kan jeg kun anbefale.
En stor fordel er, at man næsten frit kan kombinere fælge og dæk, og stadig få en god pakkepris. Og så har de et stort udvalg.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-04-2012 kl. 09:12

S. H. skrev:
Jeg har lidt svært ved at se, hvorfor man skulle betale en kæmpe overpris for en mærkevare-fælg.
Ser man bort fra de absolut billigste T. Hansen fælge, så er der jo ingen dokumentation for, at kvaliteten følger prisen.
Og rammer man en kantsten, så er den dyre fælg præcis lige så smadret som den billige.
Måske er den dyre fælg 0,5 kg lettere end den billige, men det er jo reelt uden betydning, hvis du ikke kører DTC.

Jeg ville vælge en fornuftig fælg fra mellemklassen, hvis jeg ellers kunne finde en, hvor designet passer.
De sparede penge kan så med fordel bruges på dæk, hvor der virkelig er forskel på dyr og billig.

Jeg har selv tidligere købt fælge på www.bigwheels.dk, og det kan jeg kun anbefale.
En stor fordel er, at man næsten frit kan kombinere fælge og dæk, og stadig få en god pakkepris. Og så har de et stort udvalg.

Og nu er mange af billigmærkerne faktisk undermærker af de store mærker, så kvaliteten på visse billige mærker er fuldt ud lige så god som de meget dyre.
De billige fra T. Hansen er dog noget skrammel, de irrer og skaller af ret hurtigt.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-04-2012 kl. 13:34

Thomas Østergaard skrev:
Tak for dit svar S.H
Jeg har siddet og kigget lidt derinde og synes at der er rigeligt man kan vælge i mellem:)
Når du skriver "mellemklassen" hvad prisniveau mener du så, 1500-2500,- pr. 18" fælg?
D.v.s 4 fælge med dæk til omkring 9000-14000,- kan det passe:)?

Bigwheels har den del fælge fra f.eks. Rial og Dotz.
De koster let under 1500 kr per 18" fælg.
Dem vil jeg ikke være nervøs for at vælge.
Så kan du få et fint sæt inkl mærkevaredæk for ca.10.000 kr.