Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

14-02-2011 kl. 10:45

Til 115 k er det svært at finde noget der er meget bedre end den du selv nævner. Mondeo er en ganske god bil. Den er praktisk. Velkørende. Rimeligt driftsikker, og faktisk forholdvis billig at købe.
Har selv haft en Mondeo, og jeg var meget glad for den. Dog skal du holde øje med rust i døre og klapper.

Alternativt skal du over i noget Opel Vectra wagon. Den er lidt større end mondeo. Men ellers er det samme gode dyder som Mondeo.

Et fransk alternativ kunne være Peugeot 307 st.car. Praktisk gris, men nok ikke helt så driftsikker som de 2 tyskere.

Opel Zafira kunne måske være en mulighed, hvis du kan lide MPV-biler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Per Mørch

Per Mørch
bruger siden
08-03-2005

14-02-2011 kl. 10:52

Hej Jesper.
Tag lige og kig på Honda FRV den er totalt genial. 6 seperate sæder og den er ikke et stort skrummel, teknik og elektronik er som altid fra Honda helt i top. Jeg ved hvad jeg taler om har kørt Honda siden 78 og kunne aldrig drømme om at køre andet. Super kvalitet.
Venligste hilsner
Per

Thomas Nielsen-Grøn

Thomas Nielsen-Grøn
bruger siden
15-11-2004

14-02-2011 kl. 11:06

Hej Jesper.

Jeg har tidligere kørt VW Passat, Peugeot 307 og kører nu Ford Mondeo. Som dig har jeg også tre børn, og tre børn på bagsædet kræver plads. Mondeoen har leveret det bedste svar for vores familie - både på bagsædet og i bagagerummet. Peugeoten var også dejlig, men alt for mange små irriterende EL-fejl. Passaten var ikke bred nok på bagsædet til vores tre børn (dengang 4 - 7 - 10 år), men det er Mondeoen. Jeg synes, at vi har fået utrolig megen bil for pengene, da vi købte Mondeo, så det er også min anbefaling. Men prøv to-tre forskellige mærker/biler, så du får en fornemmelse af, hvad der passer til din familie.