Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

24-09-2009 kl. 15:19

Prøv at ringe til mekonomen autodele el. lign reservedelsforhandler og spørg om prisen på en starter.

Det er sansynligvis en renoveret starter du har fået på og prisen lyder i mine ører OK, priserne på Nissan dele er generelt dyre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-09-2009 kl. 15:28

2295,- for udskiftning af starter incl. arb. løn og moms ???

DET er altså yderst rimeligt, den mekaniker skal du holde fast i :-)

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2009 kl. 16:36

Gang altid den pris du regner med at det vil koste at komme på værksted med 3, så har du som regel den slutpris du ender op med ;-)

dert gør jeg og man kan kun blive glad hvis regningen så er lavere, men det plejer at holder meget godt.

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2009 kl. 09:40

Hej

Hvis du bestiller fra usa skal du også lægge told og moms samt forsendelse til.Derefter skal reservedelen også monteres,så det er en rimelig pris som du har betalt

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-10-2009 kl. 15:37

Det er jo mærke afhængigt - jeg synes det lyder dyrt.

Såden en reparation inkl alt skulle ikke koste mig mere end 1500.- Jeg kan få skiftet tandrem hos den autoriserede for 1700 inkl moms.

Profil slettet

Profil slettet

26-02-2010 kl. 13:00

Nu er der jo depositum på startere og generatorer. Det vil sige at huset bliver genanvendt men indmaden er ny. Ofte er der to priser på samme starter når man f. eks som mekaniker skal købe en reservedel. En pris for en starter med nyt hus og en pris for en starter med genbrugt hus. Som ofte er prisen på det renoverede hus med ny indmad væsenlig billigere og kunden på værkstedet slipper derfor ofte også med en billigere pris på regningen. Så hvorvidt huset er sandblæst og genanvendt ville jeg nu ikke hænge mig så meget i. Men klart, påfører mekanikeren på fakturen en pris for en ny starter skal den naturligvis også være ny. Men i dette tilfælde mener jeg bestemt at det er en rimelig pris for en depositum starter inkl. arbejdsløn.
Hvis du opgav bilmodel, årgang, motor og evt motorkode og evt hvilket fabrikat (Elstock, Triscan, Bosch, HC eller andet?) starter han har monteret? - er det ikke noget problem at slå op hvad en mekanikers indkøbspris ca vil være på netop en starter til din vogn.

Leonard Ernst

Leonard Ernst
bruger siden
08-09-2007

02-04-2010 kl. 22:15

Ja, FTZ listepriser! Så giver værkstedet nok ca ½ delen af det beløb.

Men det lyder som en meget "standard" pris for det arbejde der er blevet udført.

Vil ikke mene du er blevet snydt