Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Alex Pedersen
bruger siden
06-01-2004
03-05-2004 kl. 16:26
DER er altså milevid forskel på boks og chiptuning. Chiptuning er hvor der bliver loddet en ny chip i bilens styreboks, som så bliver "optimeret" til højere ydelse. En boks, "snyder" nogle sensorer til at tro andet end "sandheden" hvorefter en højere ydelse opnåes. Der har ALDRIG været bevist at en boks har ødelagt en diesel motor, og jeg har haft det på 2 biler, senes i den vi har nu, ii ca 40000 km, UDEN problemer. Den ryger IKEKmere, og kører ved samme kørselsmønster som før, lidt længere på literen, men trykker man til den, så kører den en anelse kortere på literen. Man får i ALLE turbo-diesel biler, en meget mere behagelig motor, også selvom at den går godt fra ny, så er der meget der er "mistet" ved ikek at gøre dette. Man skal bare montere en ordentlig boks, FX FGA boks, fra Bokstuning.dk Dette er PT dk´s bedste boks, som på en 90 hk TDI giver ca 117 hk ialt. ( er set med 125 hk i samme motor). Men man kommer nok ikke udenom at der opstår et øget slid på drivlinen. (gearkasse, aksler osv) da der jo fremkommer et meget større moment. Men om det betyder 10000 km eller 100000 km kortere levetid, er vist op til hvordan folk behandler deres bil. En standard motor tager sgu også skade af at blive trykket til den hele tiden.
SÅ jeg er IKKE i tvivl. Brug en boks fra FGA. HVIS noget mod forventning skulle ske med motoren, så kan man jo bare pille boksen af inden rep. Så dækker garantien, da værkstedet IKKE kan se at der har været monteret boks. DET KAN DE MED EN CHIP, da den ikek "bare"kan pilles ud igen.
SÅ jeg er IKKE i tvivl. Brug en boks fra FGA. HVIS noget mod forventning skulle ske med motoren, så kan man jo bare pille boksen af inden rep. Så dækker garantien, da værkstedet IKKE kan se at der har været monteret boks. DET KAN DE MED EN CHIP, da den ikek "bare"kan pilles ud igen.