Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2008 kl. 12:36

Hej Stefan

Jeg kører selv på goodyear ultragrip 7 og de er rigtig gode.Har dog også monteret en del continental ts 800 som også er et super dæk.Hvad der er bedst,kan jeg ikke fortælle dig,men du har ihvertfald fat i noget af det rigtige.

m.v.h nyborg daekservice

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

20-09-2008 kl. 12:43

FDM seneste test af vinterdæk har alle tre dæk blandt de bedste, kun overgået af Michelin Primacy Alpin. Det er marginale forskelle, så jeg ville gå efter det bedste tilbud.

Sidst rettet: 20/9-08

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

20-09-2008 kl. 16:52

Jeg har kørt med med Goodyear Ultra Grip 7 i de sidste 3 vintre og er meget tilfreds kan kun anbefale dette dæk idet det ofte fås til gode priser.

Desuden har jeg på min anden bil kørt med Michelin Alpin også dette er et perfekt vinterdæk men jeg har ikke kunnet mærke forskel i forhold til det billigere Goodyear Ultra Grip 7.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

01-10-2008 kl. 15:27

Jeg købte for nyligt sommerdæk Dunlop SP Fast response, som skulle meget støjsvage i følge FDMs dæktest, og jeg blev ikke skuffet :)

Men om vinterdækkene er ligeså støjsvage, ved jeg ikke.

Profil slettet

Profil slettet

13-11-2008 kl. 20:55

Man kan ikke blot konkludere "hvilke dæk burde man vælge".
Det kommer helt an på hvilke egenskaber man lægger vægt på.
Jeg valgte selv dæk hvor der skulle være et fornuftigt forhold mellem gode egenskaber på is og i vådt føre med skelen til rullemodstand.

Mit valg blev derfor GoodYear UltraGrip7+

Hvis jeg havde lagt mere vægt på slidstyrke og rullemodstand (som mange pendlere efterspørger ) og måttet nøjes med mere gennemsnitlige egenskaber på våd vej og på is, så havde Michelin Alpin3 været et bedre valg.

Continental WinterContact TS800 ligger også helt i top, men er eks knap så økonomisk at køre på - derfor ikke mit valg.
Vredestein Snowtrac 3 skulle faktisk være det bedste, men jeg har endnu ikke set fornuftige priser på det.
Sidst rettet: 13/11-08

Sidst rettet: 13/11-08