Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2008 kl. 22:02

www.google.dk - søgeord Chiptuning + Toyota ... - Så vidt jeg ved er det samme kværn som er i RAV4, og dem kan man da i hvert fald chippe...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2008 kl. 02:40

Tror desværre ikke det er muligt. Jeg ringede lidt rundt da jeg selv havde en, men fandt ikke nogen der kunne chippe den. Eneste mulighed er en såkaldt tuningsboks, hvilket jeg prøvede på min, dog uden at opnå et tilfredsstillende resultat. De fleste bokse kan indstilles fra fx niveau 1-5 fra niveau 1-3 var der ingen mærkbar forskel, på 3-5 trak den en smule bedre helt fra bunden, men når man ramte 3500omd gik den konsekvent i nødprogram -Heldigvis nulstiller computeren i sådan en bare man slår tænding fra. Prøvede tre forskellige boks fabrikater med samme resultat.

Mvh Alex.

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2008 kl. 19:31

det er meget muligt at TTE har en chip, det er et orignalt toyota tuning og styling mærke. så kan du bibeholde fabriksgaranti, hvis den selvfølgelig ikke er udløbet.

Kasper Skeldahl

Kasper Skeldahl
bruger siden
06-01-2004

28-01-2008 kl. 08:15

Hej Kasper

Det er nemlig helt korrekt - TTE (Toyota Motorsport) laver nemlig en chip til den. Den giver 140HK og 280 NM så vidt jeg husker. De er bare rimeligt dyre så vidt jeg husker...

Men ellers du skal være velkommen til at kontakte mig for en snak om PTronic chippen som jeg har :-) - den giver lige en smule mere og er lidt billigere end TTE

Daniel Dimke

Daniel Dimke
bruger siden
05-12-2003

29-01-2008 kl. 23:48

Kontakt Henrik ved Sancodk.dk i Aalborg, han har en chip der er perfekt til denne, uden den går i nødprogram osv... Jeg har selv denne bil med denne chip, kan kun anbefales. Den gik fra 110 hk (de sidste 6 manglede...) til 137 hk ved 3400 O/min. og med et moment der kom op på 316 Nm. Vælge at komme op til Sanco og få den sat på, da de laver en rullefelts test inden og efter og tilpasser chippen præcis til din motor. Så bliver den sjov...Altea drengen på motorvejen lurer lidt når den "tunge dreng" af en sportsvan sagtens kan hænge på;o)

Profil slettet

Profil slettet

13-04-2008 kl. 19:53

Ja de har en dansk afdeling - tag et kig hos www.ptronic.dk og hør dem ad...

Jeg vil gerne hjælpe dig med at finde en boks til din TOyota - for de her virker også bare dejligt! God power.