Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2008 kl. 21:18

jeg har fået lavet service i flensborg hos vw det var halv pris i fordhold til smc odense

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

18-01-2008 kl. 08:08

Hej Jesper. Jeg har en Passat som snart skal til service. Har du adr. på det værksted du har brugt. (taler de dansk??)

Er det denne her?
Volkswagen Zentrum Flensburg Kath Autohaus GmbH & Co. KG
Osterallee 207
24944 Flensburg
0461 / 31990

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2008 kl. 17:40

Hej.
Vi prøvede at kombinere en indkøbstur til Flensburg med et besøg hos den lokale Mitsubishi forhandler der hedder "Diamant Autowelt in Flensburg Gmbh".

Hvis man mestrer blot en lille smule tysk kan man uden problemer booke værkstedstid på deres hjemmeside www.mitsubishi-flensburg.de

Servicen er forbildelig, og da værkstedet ligger blot 5 min kørsel fra Flensburg`s gågade kører de gladeligt kunderne dertil for et par timers shopping mens bilen bliver ordret.
Vi skulle have lavet 300.000 km eftersyn med tandrem/kilerem skifte. Husker ikke beløbet for servicen, men det var i hvert fald billigere end hvad vores lokale Mitsubishi værksted skulle have haft i DK.
Desuden afsluttedes besøget med en kop kaffe mens en udførlig "status rapport" over bilens tilstand blev fremlagt.
Her var forslag til ting vi "skulle spare sammen til" på kort sigt og på lidt længere sigt.
I vores tilfælde var der en ridse i et blinklygteglas, en lydpotte der kører på sidste vers, samt et forbindelsesled der også skal skiftes ved næste besøg.
Med rapporten i hånden er man samtidig bedre forberedt hvis /når reparationen viser sig at være grusom aktuel :)

Mvh
Per Rasmussen

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

29-01-2008 kl. 15:58

Får altid serviceret min Fiat i Flensburg (Bauer Alfa/Fiat), det er altid godt ½ pris af det billigste af værkstederne i syddanmark.
Kører man ned til Niebuell området, er prisen endnu lavere.
..og har de tid, er bilen vasket og støvsuget når man henter den.

Sidst rettet: 29/1-08

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

10-02-2008 kl. 13:49

Jeg syns jeg har hørt at lovgivningen er lavet om så de skal "holde" garantien selvom det også er et uautoriseret værksted der laver det, så er der vel slet ingen problem i et autoriseret tysk værksted...

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

22-02-2008 kl. 14:32

Solgt en bil til autoriseret forhandler af samme mærke, denne havde stempler fra både italien og tyskland - ingen fra dk - og den blev forøvrigt også repareret på garantien i denne periode. Så det er ikke noget problem... For at opretholde din rustgaranti skal du dog til rusteftersyn i DK med de fleste mærker!

Sidst rettet: 22/2-08

Jakob Dahl Knudsen

Jakob Dahl Knudsen
bruger siden
22-01-2006

22-09-2010 kl. 21:22

Ja man spare da penge. Men jeg synes nu ikke det var udelukkende roser. Jeg var taget til tyskland for at få min Passat til at holde op med at spilde olie. Men da det viste at være bundkaret havde de ingen reservedele og det ville tage 3 dage at få dem. De havde heller ingen køler som jeg åbenbart også skulle have. Nå men det er selvfølgelig bare ærgeligt for mig, men er skuffet over det, da jeg havde skrevet hvad der skulle laves og ikke et ord om at de ikke havde reservedele til min passat på lager! ØV.
Så fik de heller ikke skiftet et kugleled som jeg ellers talte med værkføren om skulle skiftet. Bilen siger stadig dak dak dak når jeg drejer.
Men for at gøre det lidt mere træls trækker bilen voldsomt til højre nu og der er kommet underlig lyd efter de har haft den i deres varetægt, hvilket den ikke gjorde da jeg kørte derned.

Nu vil jeg finde ud af hvad det koster at få det lavet på et uautoriseret i DK før jeg overvejer at bruge endnu en hel dag med mig selv, i en ekstremt kedelig by!

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2012 kl. 15:17

Det er min erfaring at besparelser på de tyske værksteder er "en saga blot" i forhold til de første beretninger i denne tråd...

Jeg har det seneste år haft 2 oplevelser der ikke er specielt opløftende.

Hos Mitsubishi i Flensburg var prisen så dyr på et 100000 km eftersyn på min Colt at jeg sagtens kunne have fået det lavet til samme pris i DK. ( Indrømmer at jeg jo bare kunne have spurgt på en pris på forhånd - men belært i denne tråd tog jeg glædeligt for givet at det kun kunne blive billigere end hjemme )
Desuden havde de lovet at det kun tog 1-1½ time hvorfor jeg ventede i forretningen mens familien shoppede i byen.
Uden specielt mange undskyldninger end arrogant trækken på skuldren måtte jeg vente mere end 4 timer før bilen var færdig . Ikke specielt professionelt når de på forhånd vidste hvorfor jeg spurgte....

Hos Renault i Flensburg spurgte jeg ( belært af denne erfaring ) på en pris på service til min nye ClioIII 1,5 dCi.
Det viste sig at flere danske Renault-værksteder kunne matche prisen og at mit lokale AutoMester-værksted var 4-500 kr billigere, så denne gang tog vi IKKE afsted til Flensburg.

Jeg tror at værkstederne har fundet ud af priserne på de danske mærkeværksteder og kunstigt skruer prisen op i forhold til hvad tyske kunder giver...

Ja ..ja "die dumme Dänen" ...

Dette indlæg blev 02-10-2012 15:19 redigeret af dets forfatter.

Jørn Kristensen

Jørn Kristensen
bruger siden
05-09-2007

27-11-2012 kl. 10:49

Så vil jeg lige bidrage med en positiv oplevelse. Jeg fik i foråret en pris på udskiftning af tandrem på min Mazda 2,0 DE Sport. Pris i DK 10.000 kr. - Jeg ringede til Mazda i Flensburg og fik en pris på det halve inkl. det regelmæssige service !! Ankom til værkstedet om morgenen, tjekkede ind, gennemgik bilen på liften med mekanikeren der skulle lave den inden jeg rullede derfra i en fin lille lånebil. Tilbragte en dag i Flensborg med indkøb m.v. inden jeg kl. 16 hentede min bil og kørte retur til DK. Se det er service og priser der er til at betale.

Jeg vil til enhver tid køre til Tyskland for at få lavet de store service og reparationer. Det gælder også, når je skal have nye dæk på. Har også fundet et værksted til min Ford, når næste service nærmer sig. Så skal prisen tjekkes af !