Bilbasen Forum
VW TSI motor med kæde 1,4 årgang 2010, stadig garanti ?
Dennis Egevang
bruger siden
03-11-2009
04-07-2017 kl. 18:51
Jeg har en Golf Variant fra 3/2010 som har gået 87.000 km. Dvs den er godt 7 år gammel.
i 2014 eller 2015 blev der udført en reparation på bilen da der var den større "skandale" omkring der slappe knastkæder, som VW senere valgte at dække udskiftning på kulant.
I en pressemeddelsen i 2015 skrev VW at de dækkede alle udskiftninger på biler optil 7 år eller 250.000 km.
Jeg har derfor 2 spørgsmål, vil min bil være omfattet, altså gælder det 7. år med ? Optil kan nemlig have en dobbelt betydning i mine øjne.
2. Nu hvor den har været til en reparation, men hvor problemet viser sig igen her 2-3 år senere, kan jeg så have krav på at de tager det op igen og dækker omkostninger, nu hvor arbejdet ikke er udført korrekt første gang. For bilen har "kun" kørt ca 50.000 fra første reparation og til nu hvor problemet er kommet igen.
Jeg har helt tilfældigt stødt på en lignende sag fra min egen mekaniker, hvor en kunde havde haft samme problem med sin VW, og kundens bil var fra 4/2010 og han fik dækket reparationen hos VW i glostrup, men her er jeg ikke sikker på om der har været en første reparation ?!
Er der nogle der har erfaringer/kendskab/indblik i lignende sager ?
Vh Dennis
Dette indlæg blev 04-07-2017 19:11 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
04-07-2017 kl. 19:14
Jeg kan sige at Skoda, som er et VAG produkt, ikke dækker en kæft. Heller ikke selvom du selv har været ved værkstedet 4 gange med din 1,8TSI og sagt der er noget galt.
Og sidste gang sagde værkstedet ordret " din motor fejler intet, hvis du vil betale 10.000 så skifter vi gerne din kæde"
6 dage efter gik den i indkørslen.
Hvorefter svaret fra Skoda værkstedet var " hele værkstedet hørte jeg anbefalede dig at få skiftet kæden"
Kører din bil, så skift den, og gerne ved en authoriseret forhandler, så kan VAG selv slås med den, når han skal give 2 års garanti ved videre salg.
Dennis Egevang
bruger siden
03-11-2009
04-07-2017 kl. 19:20
Men nu har jeg en lignende sag fra juni måned i år, hvor de har skiftet hele skidtet. Det var godt nok hos VW Glostrup som nævnt tidligere.
Men jeg må se hvad de siger hos VW i Glostrup, ellers må jeg jo spørge hvorfor de vil skifte hans og ikke min ???