Bilbasen Forum
Skoda Fabia trækker til højre
Rune Jørgensen
bruger siden
12-10-2014
26-12-2014 kl. 09:23
Jeg har lige købt en Skoda Fabia Ambiente Combi 1,2 fra 2008 (købte den i fredags). På "juleturen" til familien i Jylland bemærkede jeg, at den trækker en del til højre. Når jeg slipper rattet kører den mod rabatten, og jeg skal hele tiden korrigere ved at holde rattet en smule til venstre. Jeg troede, det måske var fordi, jeg havde lavet et skævt dæktryk med for lidt tryk i højre dæk, men efter at have rettet det, gør den det stadig. Rattet rystede også, som om den ikke var afbalanceret ordentligt, men det synes jeg forsvandt med korrekt dæktryk. Vi skal dog køre 300 km hjem i aften, så der finder jeg nok ud af, om det stadig er der eller ej.
Jeg har endnu ikke kontaktet forhandleren pga. julen, men det gør jeg selvfølgelig, når jeg kan.
jeg vil bare høre herinde, om der er nogen, der har en idé til, hvad problemet kan være?
Venlig hilsen
Rune
J R
bruger siden
13-12-2013
26-12-2014 kl. 11:48
Eller har du været i en kantsten?
HVorom alting er, så er det sikkert en afbalancering eller en sporing du er ude i. Evt begge dele.
Det burde ikke give det store sværdslag ved sølgere, idet rettelsen burde kunne foretages på under en time og formentlig uden reservedele.
God baghjul....... nåh nej der er vist dit forhjul det er galt med.
Dette indlæg blev 26-12-2014 22:09 redigeret af dets forfatter.
Rune Jørgensen
bruger siden
12-10-2014
27-12-2014 kl. 20:12
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Gjorde den det på prøveturen?
Eller har du været i en kantsten?
HVorom alting er, så er det sikkert en afbalancering eller en sporing du er ude i. Evt begge dele.
Det burde ikke give det store sværdslag ved sølgere, idet rettelsen burde kunne foretages på under en time og formentlig uden reservedele.
God baghjul....... nåh nej der er vist dit forhjul det er galt med.
Hej J R
Jeg lagde ikke mærke til noget på prøveturene. Og jeg har ikke været i en kantsten. På motorvejen lagde jeg mærke til, at når jeg nærmer mig de 120 km/t begynder styretøjet at ryste. Ved 130 er det noget, man bemærker, men ikke så man tænker "shit!". Men den trækker i hvert fald til højre hele tiden, mærkbart.
Jeg tænker også, at det jo formentlig bare er en arbejdstime eller måske to, det drejer sig om, så han burde være til at have med at gøre.
Og godt nytår til dig :-)