Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 208 svær at sætte blødt i gang

Casper S

Casper S
bruger siden
18-12-2017

25-11-2020 kl. 15:47

Har købt en brugt 208'er og den er svær at sætte i gang, uden den enten får for mange omdrejninger og jeg kommer til at file den i koblingen eller får lidt omdrejninger og den hopper afsted. Nogle gange lyder det som om motoren sidder løs.. GONG GONG.. Det er virkelig svært at ramme sweat spottet og lave en almindelig i gang sætning. Havde en meakniker fra Peugeot til at køre en tur i den i dag og han sagde det var meget almindeligt og man skulle lige som lære at køre i dem..
Men helt ærligt... Jeg har kørt i 100 forskellige biler og aldrig oplevet en der var så tricky at køre i .. Og så er det enda en bybil, som vel er lavet til mange start stop..

Nogen her der har oplevet det samme ? Og har du evt fundet et fiks ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-11-2020 kl. 16:37

Er det en benziner du har købt, så skal du være opmærksom på at bilen er 3-cylindret, den skal have lidt flere omdrejninger end en 4-benet, ved igangsætning, ellers kan der godt komme nogenlunde den lyd du beskriver :-)

Morten Egebjerg Terp

Morten Egebjerg Terp
bruger siden
17-03-2018

26-11-2020 kl. 12:15

Havde samme oplevelse med den 208'er, jeg lånte for et par år siden. Den var ikke umulig, men det var godt nok heller ikke nem. Valgte automatgear, da jeg selv købte bil :-D

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

26-11-2020 kl. 13:39

Hvor langt har den kørt? Det kunne være et slidt/knækket motorophæng? Opfører den sig normalt når først den er i gang?

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

26-11-2020 kl. 16:32

Uden at vide hvilken motor du har bliver det er gæt, men kombinationen af en lille momentsvag 3 cylindret motor og en relativt høj gearing gør igangsætning sværre end med en stor 2L motor.