Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mazda 323 1999, Dugger

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

07-10-2014 kl. 16:02

Hej Gutter

Min "konge slæde" dugger.

Den er ikke fugtig i bunden eller har forbrug af kølevand....

Da jeg købte æsken var den lidt utæt rundt forruden.... Men det fik jeg fikset, og siden har der ikke kommet vand i kabinen.

Det har kun indvirkning når der er flere personer i vognen eller hvis der regn og man sætter sig ind med vådt overtøj.

Ja selvfølgelig skal den jo dugge, hvis man er våd når man sætter sig ind. Men det er så godt som umiligt at få det blæst ud, selv med max blæser og max varme i 20-25 minutter. Og den bliver sa..e varm, vi snakker rødehavet i midt sommer.....! Det hedder shorts og bar mave eller sved tran....

Kan der være noget naturlig ventilation/udluftning der er stoppet?

Jesss

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

07-10-2014 kl. 18:54

Den har desværre ikke aircon..... Det er da også bare noget opreklaemret skidt...... Nej det er jo selvfølgelig mega dejligt og har det i fruens automobil.

Men budgettet til min gamle slæde er ikke til aircon. MEN næste model om 3,63 år den skal abolut have.

Den står til udskiftning af luften. Men burde måske lige checke om omskifteren reelt virker......

Takker hidtil.

Jess

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

08-10-2014 kl. 21:01

Hey KS....

Så endte det jo med at blive tørvejr. Men fik voldtaget cirkultions/recirkulations knappen. Ved ikke om det har nogen effect, før der er regn igen....

Takker ellers for ideen.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-10-2014 kl. 19:43

Så KS

Så har vi fået en squees vand i det nordjyske.

Lader til at recirkulationsspjældet stod åbent. Med lidt vold og et par kindheste, så virker det bedre.
Men den dugger stadig lidt med 4 i bilen og blæseren ikke står på trin 2 og op på ruden.

Jeg har sgu ikke ret mange kæpheste, men dug i min bil er et absolut NOGO.........
Nu har jeg kun haft den i 5-6 måneder. Havde det været tættere på syn, så var den blevet byttet..... Jeg kan altså ikke ha' det.

Fruen har fået oplyst at næste vogn skal have aircon, om ikke til brug på varme sommerdage, så til afdugning af ruder på fugtige dage.

Jess