Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
23-07-2022 kl. 12:05
Når en bil "spiser" vand, som du udtrykker det, så skyldes det oftest at der er gået en toppakning, det giver en utæthed ind i motoren, det er det vandet forsvinder hen, og derfra ud, med forbrændingen, igennem udstødningen.
er du rigtig uheldig er det topstykket der er revnet
er du rigtig uheldig er det topstykket der er revnet
H P
bruger siden
06-01-2004
24-07-2022 kl. 14:06
Per Krog
bruger siden
23-07-2022
skrev:
H. P. Lige præcis det jeg er bange for. Jeg har for år tilbage haft en FIAT, hvor toppakningen blev utæt. det resulterede godt nok i at når motoren efter en 'Varm' tur blev stoppet, dampede der en smule vand ind i det ene cylinder og det var tydeligt ved næste start, at det ene cylinder så ikke tænte og først efter et kort stykke tid var tømt for vanddamp. Det oplever jeg ikke her med KIA'n. Den starter uden problemer overhovedet. Hvis toppakningen er utæt vil der vel også være målbare forbrændingsprodukter i kølevandet? Det var i hvert fald den måde den utætte toppakning blev konstateret på FIAT'n, jeg ved så ikke om den samme måling kan laves på en dieselmotor?
Ja, hvis toppakninger en utæt, så kan det måles i kølevandet, ligeledes hvis der er "bobler" i kølevandet, så er det også et klart tegn på en defekt toppakning.