Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

29-01-2022 kl. 09:57

motoren skal nok holde til mindst 300.000 km og sikkert mere.der kommer selvfølgelig nogle andre ting som skal skiftes, når den ryger ind i reperationsalderen.koblingen og især udrykkerlejet vil blive slidt med tiden men du kan selv gøre nogle ting for, at forlænge levetiden på det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

29-01-2022 kl. 10:15

Nu er det jo ikke spørgsmålet, men sælg den til 30.000 kr om 6 år, så er der til hjælp til udbetaling på en ny bil.

Og til den tid er der sket så meget i udviklingen og sikkerhedssystemer og design at du heller ikke gider den bil efter 6 år.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

29-01-2022 kl. 17:04

Hvis du behandler den pænt skal den nok holde mere end de 200k km.

Men hvis du kører omkring 30k km om året, bør du overveje at skifte inden 2028. Med det antal km, er der penge at spare på eldrift.
Så har du mulighed for at lade hjemme, er det en overvejelse værd, ikke nødvendigvis nu, men når du er klar....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

03-02-2022 kl. 10:45

VI har 4 1,0 turbo modeller i firmaet.

2 Ri o'er og 2 Baleno'er.

De har gået 60-100.000 km.
Motorerne holder fint indtil videre. De kan køre 14 kml eller 23 kml. Helt afhængig hvilken af de 10 kolleger der kører i dem. Køres der yderst sportsligt så er vi i den lave ende. Køres de ultra konservtivt/defensivt, så går de i den høje ende. Begge på en langtur.
De bliver rimelig hurtigt varme, der er jo ligesom ikke meget masse der skal varmes op.

De der RIo'er er kun med 100 hk, din er med 120, men det er sikkert samme motor bare med lidt større turbo.

De eneste ting der irriterer, er at for og bagbremser kun holder 60.000 km, så er de slidt ned til mindste målet og skal skiftes. Det er altså for kleint fra starten af.
OG så har vi haft problemer med begge Rio'ers aircon mister kølevæske. Værkstedet nægter at det er en fejl i produktionen, på trods af de anerkender at det højst sandsynligt ikke er os der aftapper væsken for at sælge den!

PS efter at have fået efterfyldt 2 gange og med sporingsmiddel, så er det endt med værkstedet har været nødsaget til at adskille instumentbordet, idet en pakning var utæt.

Dette indlæg blev 03-02-2022 13:08 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg