Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
28-11-2020 kl. 07:31
L. B.
bruger siden
28-11-2020
skrev:
Har en VW Passat TSI Highline + DSG 150 HK fra 2017 med 72.000 km på tælleren.
Tophastigheden er opgivet til 216 men min kommer ikke over 200.
Har kun forsøgt et par gange for lige at teste. Hvad kan det skyldes.
hvis du har bredere hjul end originalmonteringen, det kan feks. Være en forklaring
en anden kan være at motoren har mistet lidt kræfter, det kan være noget så enkelt som manglende service.
en anden ting, hvis du skal måle topfart, så brug en GPS, og husk du skal køre strækningen, både frem og tilbage og udregne gennemsnitsfarten.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
28-11-2020 kl. 09:19
H P
bruger siden
06-01-2004
28-11-2020 kl. 22:02
Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017
skrev:
Hvorfor overhovedet teste det
men temperatur har også en faktor
men så er det altså også en bette motor på 1,4 liter
Litervolumen er irrelevant, min Fiesta 1,0 kører 219 km/t 🙄
J R
bruger siden
13-12-2013
28-11-2020 kl. 22:50
en 1,5 liters ST kører 223 på toppen. Så tænker jeg ikke umiddelbart du kan slæbe 219 ud af en symaskine på 1,0 liter.
Måske du har testet og set den står på 219, men med fejlvisning, så tvivler jeg reelt på den kommer mange gram over 200. Dertil så tænker jeg ikke 200 er specielt behageligt over mere end få hundrede meter for lige at se toppen.
H P
bruger siden
06-01-2004
29-11-2020 kl. 08:21
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Nah, den der Henrik skal du da vist ud på landet med.
en 1,5 liters ST kører 223 på toppen. Så tænker jeg ikke umiddelbart du kan slæbe 219 ud af en symaskine på 1,0 liter.
Måske du har testet og set den står på 219, men med fejlvisning, så tvivler jeg reelt på den kommer mange gram over 200. Dertil så tænker jeg ikke 200 er specielt behageligt over mere end få hundrede meter for lige at se toppen.
211 https://www.ford.dk/content/dam/guxeu/dk/documents/brochures/cars/BRO-ny_ford_focus.pdf
den er opgivet til 219 i England af en eller anden grund
J R
bruger siden
13-12-2013
29-11-2020 kl. 11:45
Der er ingen af 1,0'erne der kommer over 200 kmt.
Har du kigget i linket selv?
H P
bruger siden
06-01-2004
29-11-2020 kl. 15:06
https://www.parkers.co.uk/ford/fiesta/hatchback-2017/10-ecoboost-hybrid-mhev-155-st-line-x-edition-3d/specs/
T i
bruger siden
17-06-2006
30-11-2020 kl. 10:03
L. B.
bruger siden
28-11-2020
skrev:
Tak for jeres indlæg. Jeg vil give motoren lidt bedre benzin at leve af (kører almindelig 95 oktan nu), og ellers lever jeg fint med den lavere tophastighed. Jeg pudser glorien og kører (næsten) aldrig hurtigere end loven forskriver.
95 oktan er ganske udmærket, der er ingen grund til at bruge flere penge på højoktan.
Det svarer til de motionister, der løber rundt i kompressionsstrømper og lignende, det giver ingen mening (medmindre familien var løbet tør for gaveideer ;-) )
Højoktan benz og kompressionsstrømper etc. giver en marginal forbedring og ofte først når man bevæger sig på kanten af sin kapacitet. Dette kan i nogen tilfælde være forskellen på at vinde eller slutte sidst, når man konkurrerer i verdenseliten og udgiften er derfor godt givet ud.
For alle os der kører i alm. biler og motionerer på hverdagsniveau, giver merudgiften ikke mening (men derfor kan man da godt købe både strømper og ekstradyr benzin, hvis man får det bedre af det...;-) )
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
05-02-2022 kl. 10:46
L. B.
bruger siden
28-11-2020
skrev:
Tak for jeres indlæg. Jeg vil give motoren lidt bedre benzin at leve af (kører almindelig 95 oktan nu), og ellers lever jeg fint med den lavere tophastighed. Jeg pudser glorien og kører (næsten) aldrig hurtigere end loven forskriver.
Lidt ældre tråd, men hvordan gik det?
Ellers ville jeg hælde en dunk servicerens fra Lindemann i tanken, den kunne godt lyde til at den er sodet, og så hold dig til v-power 100, der er rens i, og en så lille motor er presset nok.
Der er 13 hk. forskel på min med 95/100