Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

12-08-2020 kl. 22:14

Ud fra den beskrivelse kan det være en dårlig stelforbindelse

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

13-08-2020 kl. 06:30

Rasmus C.

bruger siden
12-08-2020

skrev:
Hejsa

Jeg har problemer med en Toyota Yaris, 1,3 med automatgear, årgang 2007.

Der er umiddelbart ikke system i de periodiske startproblemer - og den er blevet fejlsøgt hos Toyota uden en løsning. Der kan gå måneder mellen den ikke kan starte, men har været oftere på det seneste (måske tilfældigt), og derfor jeg stiller spørgsmålet her.

Problemet når den ikke kan starter er, at det ikke sker noget. Lamperne på instrumentbrættet lyser som de skal ved start, men ingen forbindelse til motoren (ingen motorlyd, bare nøgleklik). Der sker ikke noget, hvis man prøver igen ligeefter, men hvis man venter 5-10 minutter, så kan den umiddelbart starte. Muligvis har man rørt et eller enden med gearstangen eller rettet. Tænker om det er noget elektronisk styret, der bliver nulstillet eller noget?

Noget der har idéer til hvad det kan være, eller selv prøvet noget lignende?

Batteriet er ok.

Umiddelbart vil jeg tro din starter måske kan være problemet.

Jeg har før oplevet med en "træt" starter at den kun virker periodisk, hvorefter den bliver værre og værre og til sidst ikke virker.
Når problemet er der kan du evt prøve om der kommer strøm ned til stikket på starteren hvis du får en hjælper til at dreje nøglen.
Nogle gange kan man også få den til at køre lidt igen ved at banke forsigtigt på starteren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg