Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
06-11-2019 kl. 13:05
Når så du drejer til start og prøver at tørne startmotoren, som trækker en masse strøm straks, så falder spændingen med det samme.
Umiddelbart bør dit batteri også have en spændign på 13,5+ volt når du kommer ud til vognen.
Hvis du skulle komme til at skubbe den igang(det må man helst ikke idet der kan komme uforbrændt benzin igennem systemet som ryger i katalysator og ødelægger den) eller får startkabler på og startet, så må hvor meget spænding der er på systemet når generator køre.
Er der 13,5+, måske endda 14 volt, så er et kun batteriet der er træt.
H P
bruger siden
06-01-2004
06-11-2019 kl. 14:53
J R
bruger siden
13-12-2013
06-11-2019 kl. 16:31
Hvis du brænder et batteri af på 6 måneder og gentagne gange måler lave volt, så er det noget galt med generator eller også har du en strømsluger.
En strømsluger kan være midlgertidig når bilen er våd eller en ledning der er skamfilet, men ikke røre stel hele tiden.
Det kan også være en lygte med vand i eller en af de gamle p ure der var sluttet til ledningsnettet.
Min broder har prøvet den med p uret, det tog 2 år og diverse besøg hos autoelektrikere og mekanikere, før de fandt fejlen. HAn kørte rundt med sådan en usb powerbank, som også kunne smækkes på batteriet og lige give den et boost. DEn var ikke større end lidt mere end en cigaret pakke.
Min fader har oplevet en bagerste nummerplade lys med vand indeni, som slugte strømmen over nat.
Men kan du finde ud af at måle volt på batteriet, så burde du også kunne måle volt når motoren kører og lader på batteriet.
Dette indlæg blev 06-11-2019 17:26 redigeret af dets forfatter.