Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-08-2019 kl. 07:31

Formoder det er kæden der er stået af og har splittet resten af.

Prøvede det samme, og kører ikke VAG mere.

Der er 2 veje, enten
En sprit ny fra Audi, koster nok i nærheden af 80-90k inden den er sat i.
Eller en hugger motor, der skal du huske at få skiftet kædestrammer og kæde, når du modtager motoren. Det koster hurtigt 45-50k inden du er færdig med den operation.

Kan anbefale dig at prøve en Tesla model 3, samme dimensioner som en A5. Men væsentlig sjovere og billigere. Audi vil føles træg efter et par dage i en model 3. Dog sikkert ikke helt så gennemført som Audi'en.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-08-2019 kl. 12:03

Det lyder billigt. Ok 45-50 var måske også i overkanten, nærmere 38-45k.

Hvad skal du slippe for at få den sendt?

Men du skal stadig have skiftet kæde og strammer på den huggermotor, selvom den er fra Sverige.

Så tager det hurtigt en del timer at hive en motor ud og fitte den nye.

Lad os høre hvis du finder en billig løsning, som ikke indebærer du skal have solgt æsken indefor overskuelig fremtid.

Dette indlæg blev 30-08-2019 12:35 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-08-2019 kl. 19:03

Benjamin B

bruger siden
30-08-2019

skrev:
Kører selv over og henter den og får en kammerat til at sætte den i, så tænker jeg kan være ret heldig og ikke slippe med ret meget mere end det motoren koster

Aha, sådan. Ja så er det bare kom afsted i kone bilen og få hentet den svensker motor.
Men stadig få skiftet kæde og strammer. Du har ingen historik på en hugger motor.

Palle, gu fanden sker det. Der er vel en årsag til FDM kørte en sag på Vag's TSI 1,2 og 1,4. prøv evt at google 1,8 tsi problems. Eks:

1.8 TSI EA888 Engine Problems and Reliability
The Gen 1, 2 and even Gen 3 have the problem with a stretched out timing chain. It usually happens nearly after 60,000 miles (100,000 km). The problem is accompanied by a high engine noise and unstable operation and can lead to serious engine damages. The Gen3 has a new tensioner and these engines are less prone to such malfunction.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-08-2019 kl. 20:02

https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4027818.ece
http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=70409

https://fdm.dk/nyheder/bilist/2014-08-populaere-motorer-med-kaedeproblemer

Der er altså mindst 1400 (altså dem VAG måtte indrømme, dertil kommer de 1,8 tsi som de nægter har samme problem og 2,0 tsi......) der kører som et svin i deres biler, i henhold til din udlægning, eller også er du aldrig over 1500 omdrejninger og køre med et råddent æg mellem pedal og fod.
Så kørte jeg vist bag dig idag. Du trillede med 70 på motortrafik vejen.

DSG kører også helt fantastisk, når de virker altså. Det mener jeg helt ærligt, de er super fede. NÅR de kører!
https://fdm.dk/node/1477

Dette indlæg blev 30-08-2019 20:03 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-08-2019 kl. 23:17

Kan det tænkes at du kører firmabil 2-3 år og skifter bilen inden den når 100.000 km.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

03-09-2019 kl. 08:22

Hvis det er en 1,8 TFSI (1,8 TSI) skal du ud over knastkæden også være opmærksom på olieforbrug!

Ærgerligt at købe brugt motor og bruge mange penge på at få den serviceret og monteret, for så at opdage at den bruger 1 til 2 liter olie pr 1000km...

Det er et kendt problem og løsningen er skift af stempler inkl stempelringe samt plejlstæner. Min kollega fik et fabelagtigt tilbud fra VW på ca 60k for sådan en operation (Passat).

https://www.autobild.de/artikel/oel-saufende-tfsi-motoren-11525331.html

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

05-09-2019 kl. 14:35

Det store olieforbrug er en årsagen til knastkædens problem. Når motoren starter, så er kædestrammeren ikke i drift før der er olietryk. Hvis oliestanden er bare nede ved minimum, så går der et øjeblik mere før der er tryk på strammeren. Og derfor kan kæden hoppe en tak eller helt af tandhjul og sidde i bekneb mellem tandhjul og motor.
Sammenholdt med en marginal forlænget kæde og en slap strammer, så har du problemet. Begge problemer VAG burde vedkende sig! Lidt ligesom Toyota skifter selv ganske gamle 1,8'ere med olieforbrug pr kulance!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg