Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
10-01-2018 kl. 13:38
Det lyder af meget. Men eks udstødnign og bremser bør ikke komme igen lige om lidt. Der bør være 4 år/70.000 km på bagbremserne, og lidt mere på forbremserne.
Dit ventilations anlæg lugter(det er vel en aircon) fælt, bør ikke have noget med generatoren(din lader) at gøre.
Prøv en quick løsning...... Kør i Thansen køb en aircon frisker. Det er sådan en spray du sætter ind i bilen og aktivere.
Men først kører du bilen driftsvarm, så sætter du på recirkulation, og max blæs med max kulde, og aktivere den der spray.
Lukker døren og lader den stå i 5-10 minutter med blæser kørende sammmen med spray, det burde rense det værste ud.
Sådan en spray koster vel 50-70 kr.
Din generator(lader) på en 10 år gammel bil er ikke usandsynlig dern er træt.
J R
bruger siden
13-12-2013
11-01-2018 kl. 14:51
Så har din generator kun til nøds ladet, så kan dit batteri have været kørt død. Men i det her tilfælde ville det så være generatoren der er skyldt i det, fordi den ikke har ladt på det.
Vi plejer i min omgangskreds at sige batterierne taber 20% kapacitet på en total afladning(det er ikke sikkert det er det reele tal).
Men når vi har tabt landstrøm måske 7-9 gange, så er det tid til at skifte batterier.
Vi har en flok både der ligger spredt rundt på landstrøm, hvor spændingen kan falde ud af forskellige årsager, det behøver ikke være vores båd der er synderen, det kan også være naboen som slår sikringen til strømskabet. Eller det kan være der er kommet vand i et eller andet.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
12-01-2018 kl. 13:13
Klart man skal påregne det koster på et værksted. Almindeligvis vil der komme udskiftning af bremse skiver tromler, og ja sensorer. Batteri og starter. Udstødning hvis denne ikke er rustfri. 30.000 kan man sikkert hurtigt smide i bilen, når tingene begynder at komme. Hvis bilen ellers er i ok stand, skal du måske beholde den lidt endnu. Du får alligevel ikke meget for den. Det koster også at skifte den ud.
Hvis jeg regner efter på min mondeo som er 12 år og kørt 200.000 vil jeg sikkert også have betalt omkring det beløb du skriver.
Har fået skiftet skiver og klodser hele vejen rundt. Bremse kaliber, Hjul lejer, batteri, temperartur måler. Håndbremse kabel senest til en pris af 3700,- Plus 2 gange forfjedre....som har det med at knække, koster 4500,- hver gang. Mit klima anlæg har jeg sat på off, da det ikke kan komme op at køre uden at det koster små 20.000. Men bilen køøre som en drøm og er intet værd i handel.