Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
20-11-2017 kl. 17:35
Min broder havde en SAAB der gjorde det samme, brugte adskillelige forsøg hos diverse mekanikere på at finde fejlen.
Så virkede den fint i en periode, og mine forældre overtog den. Hvor efter den begyndte igen.
DE havde den 2 dage oppe hos en mekaniker der havde noget udstyr der kunne måle over tid. Og han slog kredse tiil og fra...
Det var den automatiske parkeringsskive der var sluttet til strøm, som slugte batteriet.
Den gjorde det ikke når den fik nogle ordentlige ture. Men når de kun kørte korte ture i byen, så nåede batteriet ikke at blive ladt helt op. OG så kunne den dø på en nat.
Jeg har hørt man siger at kører batteriet helt ned så mister det 20% effekt på max. Og gør du det så 10-15 gange så er batteriet dødt. Til sidst kan du altså ikke lade det nok op til det behov der er for at trække en starter.
Så virkede den fint i en periode, og mine forældre overtog den. Hvor efter den begyndte igen.
DE havde den 2 dage oppe hos en mekaniker der havde noget udstyr der kunne måle over tid. Og han slog kredse tiil og fra...
Det var den automatiske parkeringsskive der var sluttet til strøm, som slugte batteriet.
Den gjorde det ikke når den fik nogle ordentlige ture. Men når de kun kørte korte ture i byen, så nåede batteriet ikke at blive ladt helt op. OG så kunne den dø på en nat.
Jeg har hørt man siger at kører batteriet helt ned så mister det 20% effekt på max. Og gør du det så 10-15 gange så er batteriet dødt. Til sidst kan du altså ikke lade det nok op til det behov der er for at trække en starter.
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
20-11-2017 kl. 21:52
Måler på, og så hiv sikring efter sikring, sådan fandt jeg min fejl engang, en defekt modul, der drænede 300 mA.