Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
04-11-2017 kl. 21:28
Er der en utæthed i motoren da det er nødvendig at efterfylde?
J R
bruger siden
13-12-2013
05-11-2017 kl. 11:12
Hej Morten.
DIn 1,8 TSI bruger lidt olie, du siger ca 0,5 liter i gennemsnit afhængig af km.
Betyder det du hælder ca 0,5 liter på mellem service, eller hælder du 0,5 liter på hver gang du checker, måske for hver 7000 km?
Grunden til jeg spørger er vores 1,8 TSI brugte olie, den brugte ca 1,5-2 liter mellem et service.
2 gange nåede den at give gul advarsel på lav stand, ellers holdt jeg øje med den, og efterfyldte.
Efter hvad jeg efterfølgende har erfaret på diverse fora, så skal du være klar over at har du set den gule advarsel, så har din kæde og strammer sikkert taget skade.
Hvis du oplever at der kommer noget skrallen/dok dok dok ved start om morgenen, så skal du absolut få skiftet din kæde og strammer. Også selvom du har været på aut. værksted og de har sagt din moter intet fejler.
Vi var selv afsted til værksted 4 gange og hver gang fik vi besked på den intet fejlede.
Alligevel stod den af 6 dage efter sidste værkstedsbesøg. Nu frasagde de sig ethvert ansvar, og vi endte med selv at punge ud for skift af komplet motor.
Nej vi har ikke VAG idag, men var egentlig mega glade for bil og model.
Du kan godt blande, men hvis du kører longlife service er det vigtigt du holder dig til foreskrifterne. Skulle du få et havari, og du har blandet olien, så vær vis på de vil tage prøve af din olie og teste den inden de punger ud med garantirep. Er der unøjagtigheder betaler du.
DIn 1,8 TSI bruger lidt olie, du siger ca 0,5 liter i gennemsnit afhængig af km.
Betyder det du hælder ca 0,5 liter på mellem service, eller hælder du 0,5 liter på hver gang du checker, måske for hver 7000 km?
Grunden til jeg spørger er vores 1,8 TSI brugte olie, den brugte ca 1,5-2 liter mellem et service.
2 gange nåede den at give gul advarsel på lav stand, ellers holdt jeg øje med den, og efterfyldte.
Efter hvad jeg efterfølgende har erfaret på diverse fora, så skal du være klar over at har du set den gule advarsel, så har din kæde og strammer sikkert taget skade.
Hvis du oplever at der kommer noget skrallen/dok dok dok ved start om morgenen, så skal du absolut få skiftet din kæde og strammer. Også selvom du har været på aut. værksted og de har sagt din moter intet fejler.
Vi var selv afsted til værksted 4 gange og hver gang fik vi besked på den intet fejlede.
Alligevel stod den af 6 dage efter sidste værkstedsbesøg. Nu frasagde de sig ethvert ansvar, og vi endte med selv at punge ud for skift af komplet motor.
Nej vi har ikke VAG idag, men var egentlig mega glade for bil og model.
Du kan godt blande, men hvis du kører longlife service er det vigtigt du holder dig til foreskrifterne. Skulle du få et havari, og du har blandet olien, så vær vis på de vil tage prøve af din olie og teste den inden de punger ud med garantirep. Er der unøjagtigheder betaler du.
Dette indlæg blev 05-11-2017 11:14 redigeret af dets forfatter.