Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
22-08-2017 kl. 20:10
Med mindre du har købt privat, eller i en baggård for 8000 kr som beset, så er du nok dårligt stillet.
Er der garanti, så ville jeg nok trille ned til det værksted du har købt den, og bede dem kigge på det. Vil samtidig være noget overrasket, hvis der kom en faktura fra fejlrettelsen.
H P
bruger siden
06-01-2004
08-09-2017 kl. 10:26
_ Holmrn
bruger siden
06-08-2007
skrev:
?!? Dit oprindelige værksted er tydeligvis ikke i besidelse af et seriøst diagnoseværktøj, eller også mangler der evner til at betjene det. En motorfejl er specificer-bar ned til den enkelte elektroniske del der måtte være årsag til fejlen. Det du har været udsat for, er en gættekonkurrence.
Ind til en kyndig som f.eks. den Esben henviser til, eller en Automester f.eks. ... Selv min nærmeste enkeltmandsværksted kan hive en konkret diagnose frem, vil jeg mene. (Vejle)
I teorien er det rigtigt, der er bare visse fejl som ikke er "speciferbare" sådan bare lige :-)
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
17-09-2017 kl. 12:01
Det kan som nævnt være mange ting. et lille hul på en turboslange, et tiltoppet luftfilter, eller simpelhen for passiv kørsel, så bilen ikke brænder ren.
Inden du kaster flere gode pende efter dårlige, skulle du prøve at fylde et additiv i brændstoffet. eks Bell Add.
Derefter skal du køre raskt fremover. Hvis det er kørestilen der er årsag, vil lampen gå ud efter nogle dages rask kørsel.
Det kan være dyrt i service at køre sparekørsel.
Hilsen Lars
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
17-09-2017 kl. 20:09
Tror 70-80% af folks motor problemer, skyldes pensionist kørsel. 🤔
Mvh.
Profil slettet
17-09-2017 kl. 21:02
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
17-09-2017 kl. 21:13
Mvh.
Profil slettet
18-09-2017 kl. 06:51
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.....
Ja selv dig KS som ønsker at vøre politibetjent her på bilbasen må kæmpe forgæves.
Om du ønsker at være gud skal du nok spørge nogle andre om - men med alle
de kommentarer er der måske en chance.
Men det hjælper ikke at læse tyske bilmagasiner eller have et famileværksted som
laver alt fra Lada til Rolls Royce.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
19-09-2017 kl. 18:23
Det giver er god benzinøkonomi, men motoren soder til.
Som _Holmm skriver kan det godt være en egr-ventil eller en luftmassemåler ( ingen af delene er specielle VW- dimser, de sidder i alle biler.)
Det kan også være et lille hul på en turboslange, det kan også forvirre målingerne.
Dit problem kan skyldes mange ting, der koster lige fra næsten ingenting til en masse, men det er svært at fastslå hvad det skyldes uden at se bilen.
Hvis ellers bilen kører fint, ville jeg se tiden an, hvis det skyldes for passiv kørsel, forsvinder det af sig selv med en omlægning af kørestilen, lidt raskere kørsel, ( dog inden for lovens rammer)
Hvis det er en egr-ventil, en katalysator eller andet, vil problemet blive værre med tiden, men nemmere at identificerer.
Håber du kan bruge dette.
OG TIL I ANDRE: TAL ORDENLIGT, OG LAD VÆRE MED AT HAKKE PÅ HINANDEN.
Hilsen Lars