Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
26-10-2016 kl. 10:10
http://www.weindex.info/11/2014/07/Sadan-nulstiller-dektryk-sensoren-pa-en-Toyota-Yaris.html
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
27-10-2016 kl. 07:25
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Man kan også sætte sig lidt i problemstillingen istedet for gætterier ;-)
Problemet er ikke at dæktrykket er forkert, men at sensorerne er skiftet sammen med hjulene - og sensorer og bil skal være "parret" for at snakke korrekt sammen.
Nogle biler kan holde information om flere sæt sensorer/hjul og man kan derfor frit skifte mellem sommer- og vinterdæk, når de først er "parret" første gang, mens andre biler kun kan holde information om et sæt hjul af gangen og derfor skal forbi værksted ved hvert skift.
Er det noget du har sat dig ind i, eller er det gætterier?
Jeg har en kammerat der har sådan en Yaris, og på hans bil sidder der en lille knap skjult oppe under instrumentbrættet han skal trykke på når han skifter mellem sommer og vinter hjul.
Om det er sådan på alle Yariser ved jeg ikke, men når begge sæt hjul en gang for alle er kodet til bilen, burde man selv kunne skifte hjul fremover.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
27-10-2016 kl. 17:44
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Hvis du læser, hvad jeg skriver, er vi jo enige ;-)
Pointen er, at hjulene skal være kodet til bilen før de kan bruges.
Jeg forstod på dig at du mener at der er et system der kan huske flere sæt hjul, og de derfor blot kan skiftes uden yderligere kodning (som f.eks på nogle Kia Ceed), og at der er andre biler der kun kan huske et sæt hjul, og derfor skal om værkstedet for at blive omkodet.
Ingen af delene er jo tilfældet på den omtalte Yaris.
På Yaris'en burde den kunne huske 2 sæt hjul, men det er ikke blot at skifte hjulene som på f.eks Ceed'en.
Knappen under instrumentbrættet bruges til at skifte om mellem de 2 sæt hjul når først værkstedet en gang for alle har kodet dem.
Jeg har hørt at man først skal slå tænding på og derefter trykke 3 gange på knappen. Så skulle lampen blinken om omstillingen være igang. Efter ca 1 minut skal den så holdes inde i et langt tryk, og så burde den være omstillet til de nye hjul.
Men check evt med Toyota - de burde kende proceduren.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
30-10-2016 kl. 20:29
Frank Jensen
bruger siden
23-10-2009
skrev:
Har talt med toyota og den skal forbi værkstedet for at nulstilles
Har disse hjul da ikke siddet på bilen før?
For så burde koderne jo kunne "genbruges "?