Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

04-08-2015 kl. 17:33

Du kunne prøve med et diesel additiv. f.eks. Bell Add.

Hvis du bor tæt på Esbjerg, kunne du prøve at kører til Billig Bilpleje i Brørup. Det er det billigste sted at købe den slags, og de kører tilbud på Dieselrens og additiv i øjeblkket.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2015 kl. 20:02

Nu melder historien ikke noget om hvorvidt Martin har haft bilen fra ny. For har han det, kører han 70.000 km om året og så tror jeg ærligt talt ikke det er motor-rens via additiv han har brug for. Den bil bliver da aldrig kold og bliver blæst igennem dagligt. Har han derimod nyligt købt den og har et helt andet kørselsmønster med mange småture og få årlige km, så kan du have ret. Men generelt er det en godt brugt motor så fejlmulighederne er mange.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

04-08-2015 kl. 20:53

Jeg kører selv årligt ca 45.000- 50.000km. og bruger et additiv hver gang jeg tanker.
Dette bevirker at en gammel 2,5 tdi med 5 cyl kører omkring 18 km/l og de 250.000km jeg har haft bilen har den aldrei fejlet noget. Nu har den kørt 495.000km.
Så jeg er overbevist om at et additiv virker.

Selvfølgelig kan bilen fejle noget andet, men for under 300kr kan bilen renses i motoren, og få additiv til de næste 25.000km.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2015 kl. 21:05

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
Jeg kører selv årligt ca 45.000- 50.000km. og bruger et additiv hver gang jeg tanker.
Dette bevirker at en gammel 2,5 tdi med 5 cyl kører omkring 18 km/l og de 250.000km jeg har haft bilen har den aldrei fejlet noget. Nu har den kørt 495.000km.
Så jeg er overbevist om at et additiv virker.

Selvfølgelig kan bilen fejle noget andet, men for under 300kr kan bilen renses i motoren, og få additiv til de næste 25.000km.

Hilsen Lars

Jeg er sikker på dit succesfulde ejerskab mere skyldes dine mange og sikkert sunde årlige/daglige km end det at bruge additiv. Jeg mener det er en trosag om det virker, og jeg tror ikke på det. I hvertfald ikke med dit kørselsmønster. Eneste der har glæde at så stort et forbrug af additiv er vist forhandleren og producenten.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

05-08-2015 kl. 17:55

Mange km er ikke nødvendigvis lig med en ren motor.

En 2,0 Tdi Bluemotion kører med meget lave omdrejninger ved marshastighed, og hvis ikke motoren bliver renset igennem jævnligt kan den sode til.
Moderne motorer er mere sarte end gamle motortyper.
Selvfølgelig kan det være en dysse, men hvis du tror du selv kender svaret, hvorfor spørger du så.

Skift alle dysserne og se om det hjælper, eller brug en flaske motor rens først og se om det hjælper. Jeg ved godt hvor jeg vil sætte mine penge.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

05-08-2015 kl. 20:17

Lars, lidt voldsom sammenligning. Skift alle dyser til, hvad, ca. Kr 20.000 ? eller en flaske mirakelmiddel til nogle få hundrede. Det er jo svært at omvende en frelst, men Bell-Ad er ikke rådet her. Nok snarere et seriøst og dygtigt værksted.

Kjeld S

Kjeld S
bruger siden
20-06-2013

06-02-2017 kl. 17:04

Carsten Binderup

bruger siden
25-09-2007

skrev:
Hej Martin.
Fandt du en løsning på problemet? Jeg har oplevet det sammen med min Passat og er interesseret i hvordan du løste problemet.
Mvh
Carsten

Hej
Er altid et problem med diverse forums, folk spørger og spørger, men vender yderst sjældent tilbage med svar, så kan man sidde tilbage, som et stort spørgsmålstegn, desværre.
Jeg ville lige prøve Lindemann` dejlige problemløsere, inden dyre værksteds besøg, jeg har lige fået en hostende 1.9`er Diesel til at køre som "ny" igen, pris 50,-
Mvh. :)