Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Andreas Kjelsmark
bruger siden
20-11-2013
28-03-2015 kl. 23:32
Al mekanik bliver slidt, og det vil startmotoren også gøre når du bruger start/stop. Det er dog ikke voldsomt, og der er nok andre ting der går i stykker før dette.
Derudover er der flere parametre der afgør om din bil vil tillade start/stop. F.eks. Batteri, temperatur på motoren osv. En varm motor er altid nemmere at starte, og derfor vil slidtagen ikke være stor.
Brændstofbesparelsen afhænger selvfølgelig af ruten. Personligt kører jeg en rute på 20 km hver vej til arbejde, det meste på indfaldsveje til København, og start/stop giver mig ca. 1-2 km længere på literen. Så det kan betale sig, men det er ikke en kæmpe besparelse ;)
Derudover er der flere parametre der afgør om din bil vil tillade start/stop. F.eks. Batteri, temperatur på motoren osv. En varm motor er altid nemmere at starte, og derfor vil slidtagen ikke være stor.
Brændstofbesparelsen afhænger selvfølgelig af ruten. Personligt kører jeg en rute på 20 km hver vej til arbejde, det meste på indfaldsveje til København, og start/stop giver mig ca. 1-2 km længere på literen. Så det kan betale sig, men det er ikke en kæmpe besparelse ;)
Matias Brunbakke
bruger siden
03-02-2010
19-04-2015 kl. 10:07
nyere biler med start/stop har som regl en stærkere starte som kan holde til at blive brugt mere.
nu skriver du ikke hvilken bil du har købt, men nogle mærkser tager generatoren til hjælp når de skal starte bilen. hvilket aflaster starten
nu skriver du ikke hvilken bil du har købt, men nogle mærkser tager generatoren til hjælp når de skal starte bilen. hvilket aflaster starten