Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-10-2014 kl. 18:57
Profil slettet
13-10-2014 kl. 19:24
Her er et af de mange links jeg har kunne finde, prøv selv at google "N47 timing chain" hvis du vil læse mere:
http://www.bbc.co.uk/programmes/articles/23p5j5wzPtYflS7kFvmKVZf/bmw-deny-engine-failures-are-due-to-manufacturing-fault
Du skal nok forberede dig på at det koster en ny motor, sikkert nok den "billigste" løsning. Jeg har desværre ingen anelse om hvad det koster, i artiklen fra BBC nævnes alt fra £500 til £8.000 (ca 5.000,- til 75.000,-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-10-2014 kl. 20:44
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-10-2014 kl. 11:13
Vi er alle blevet tudet ørene fulde af diverse BMW-entusiaster om at enBMW er KVALITET og en kæde holder i hele bilen levetid.
Jeg har stor medlidenhed med Tobias, det kan blive dyrt, men det beviser at BMW IKKE er bedre end alle andre biler, måske lidt mere lækker, men ikke mere holdbar.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-10-2014 kl. 12:58
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
En fejl på et enkelt eksemplar af en bilmodel siger vist ikke noget generelt om kvaliteten af mærket.
På de fleste biler holder kæden hele bilens levetid, men der er i nyere tid undtagelser, der bekræfter reglen - VAGs TSI motorer og enkelte andre.
Prøv at læse Vagn´s link.
Der er åbenbart ikke tale om EN ENKELT fejl på ET ENKELT eksemplar, men en tendens der går igen på flere modeller.
Det har bare ikke pressens bevågenhed, da antallet af biler med fejl er forholds lille, grundet den forholds lille markedsandel.
At en knastkæde holder hele bilens levetid er en sandhed med modifikationer.
F.eks har Nissan haft ( hvis de ikke har det endnu) et bestemt skifteinterval på knastkæder, ligesom andre bilmærker har det på tandrem.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-10-2014 kl. 14:04
Leg har læst hele tråden med tilhørende link inden jeg skrev noget.
Vi kan ikke være uenige om at en knastkæde generelt er mere stabil end en kæde, og at Tobias har været yderst uheldig.
Jeg selv ville måske i den situation prøve at finde en brugt motor, og så skifte kæden med det samme.
Min pointe var blot at selv dyre biler kan have fejl, og noget af grunden til vi ikke høre om dem er det begrænsede salg i forhold til andre mærker.
Mange biler kører både 3 -4 og 500.000km eller mere, og det er sjældent motoren der giver op først, men det faktum at det ikke kan betale sig at vedligeholde mere på bilen.
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-10-2014 kl. 15:00
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-10-2014 kl. 16:20
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Bagklog ved jeg ikke om det er, men man skal have en del forstand på den slags biler når man køber i det km antal....ikke nemt at vide hvad og hvorfor, men problemer hænger ofte sammen med køremåden....Men problemet er træls for den enkelte.....Jeg vil altid stille mig tvivlende overfor evt mangel på omhu og køre måde/brug af diesel biler med et vist km antal....Man kan so hovedregel ikke blot sætte sig bag rattet og køre derudaf uden at undersøge bilen grundigt....hvis den ellers har stempler fra aut bmw værksted skulle det i princippet ikke kunne lade sig gøre, da dette bliver tjekket.
Jeg ved ikke hvordan man skulle kontrollerer en bil mere end Tobias sikkert har gjort, og normalt skulle den motor holde til mindst det dobbelte uden problemer.
Læser vi så Vagn´s link kan man se at netop denne motor "kan" have problemer, og de kommer stort set uden varsel, også selvom de er serviceret hos BMW.
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
15-10-2014 kl. 00:24
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
15-10-2014 kl. 10:25
Nu burde du have en lækker bil i mange år.
Hilsen Lars
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
15-10-2014 kl. 12:17
Godt at du får skiftet kæden på den nye/brugte motor, MEN vær opmærksom på at root cause på N47'erens problem ikke er kvaliteten af selve kæden, men derimod kædehjulet på krumtappen, som er forarbejdet på en måde, så kæden slides.
Desværre er motoren konstrueret sådan at kædehjulet ikke kan adskilles fra krumtappen og derudover er kæden placeret på gearkassesiden bag svinghjulet, hvilket absolut ikke gør arbejdet lettere, hvis du fremadrettet ønsker at skifte kæden med et fast interval.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
15-10-2014 kl. 13:53
Dette indlæg blev 15-10-2014 13:57 redigeret af dets forfatter.
Peter Gross
bruger siden
13-05-2011
25-01-2015 kl. 16:58
Tobias, det der skete for dig kan alle komme ud for. Når den nye motor er ilagt (super fair pris forøvrigt) er du igen en glad mand og har en fed bil i mange år fremover.
T i
bruger siden
17-06-2006
20-02-2015 kl. 08:39
A N
bruger siden
26-02-2014
skrev:
Hvem fanden er du?
Mon ikke han bare leger lidt med fejlen i stavning af intelligens?