Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
04-01-2014 kl. 19:14
Kim Hansen
bruger siden
04-01-2014
skrev:
Hej,
Jeg har en Fiat punto 1.2 fra 1995 3D benzin.
Jeg er rigtig glad for bilen, men den giver nogen problemer her på denne tid af året.
Problemet ligger i at, når motoren skal tændes om morgen, virker det ikke altid. Motoren prøver at starte, men der sker intet. Hvis den endelig kommer, kører den nogen gange kun på 3 cylinder, dog ikke siden jeg har skiftet tændspoler. Når først motoren er startet er der ingen problemer med acc o.ol.
Indtil videre har jeg skiftet tændrør (spændt med moment), tændkabler, batteri og tændspoler (begge tændspoler).
Hvis vejret ikke er fugtigt er der ikke nogen problemer.
Startproblemet er der nogen gange også selvom motoren har kørt i 1 time, og forsøges startes igen 2 min efter.
Jeg har obseveret gnister ved tændspolerne, dog ikke længere da de er skiftet. Pronto plejede at få den til at starte før jeg skiftede tændspolerne.
Forresten har jeg også bemærket at jeg nemt får druknet bilen, selvom jeg ikke rør speeder ved start, og må derfor vente 5-10 min. med at prøve at starte igen.
Hvor kan fejlen ligge?
Jeg mistænker umiddelbart kablerne til tændspolerne som skal give signalet, hvad hedder disse i fagsprog?
Eller måske en dårlig benzinpumpe, eller tilstoppet filter, men burde det så ikke også vise jeg når jeg kører?
Eller måske er det en dårlig toppakning?
Nogen der kan hjælpe?
Vent lige med at afprøve følgende råd i praksis - inden du har rådført dig med en mekaniker, da mine resultater er opnået i en 42 gammel bil. Men, jeg har haft tilsvarende problemer i min gamle bil, som jeg løste med karburatorsprit. Det er ikke specielt dyrt og renser din tank for evt. kondensvand.
Men, jeg ved ikke, om der opstår kondensvand i nyere biler som din!
peter wenzel
bruger siden
29-10-2007
06-07-2015 kl. 20:58
Bente Lykke
bruger siden
12-02-2015
skrev:
Hej
Jeg har også en Punto, som har givet problemer.
Efter at have skiftet både det ene og andet (Tændspole, tændrør, kabler)
Så fik jeg skiftet styreboksen - nu er mine problemer væk :-)
Har pt samme problem, advarselslampen for fejl i indsprøjtning lyser. Og min mekanikker kan ikk finde fejlen.. Når jeg starter er den på 3 cylindre og slår over på 4 efter lidt gas..?