Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
30-08-2013 kl. 17:11
Hej Egon.
Når du skal have bilen i mange år, så er det helt sikkert en god idé at beskytte undervognen.
Rustgarantien dækker kun indefra kommet rust, de fleste rustangreb skyldes stenslag mm.
Dernæst så er der mange andre komponenter i bunden af din bil som vil have rigtig godt af beskyttelse, feks. bremserør, bagbro samt diverse skruer og beslag.
Når du skal have bilen i mange år, så er det helt sikkert en god idé at beskytte undervognen.
Rustgarantien dækker kun indefra kommet rust, de fleste rustangreb skyldes stenslag mm.
Dernæst så er der mange andre komponenter i bunden af din bil som vil have rigtig godt af beskyttelse, feks. bremserør, bagbro samt diverse skruer og beslag.
H P
bruger siden
06-01-2004
30-08-2013 kl. 17:37
Peter Sørensen
bruger siden
03-02-2010
skrev:
Egon, jeg tvivler på at du ikke er blevet træt af din Citroën inden den har gået 400.000 - det er immervæk et stykke vej. På vej til 400.000 kilometer vil du givetvis med en vis sandsynlighed løbe ind i udgifter til ny forrude, udstødning, bremser, dæk, kobling, støddæmpere og hvad der ellers måtte være af sjov - i det billede synes en behandling til 3300 ikke af så meget, alligevel nævner du selv pointen.. Bilen er det samme værd uanset om den er behandlet eller ej i tilfældet 12 år og 400.000 kilometer
Men meget kan jo sket på 10 år, så det kan være at verden ser anderledes ud til den tid ..- eller før?
Nå, havde jeg haft et værksted ville jeg også forsøge at sælge en behandling - man skal jo leve.
Jeg har gennemt tiden haft 20, biler og solgt 18 - og ikke een eneste gang er jeg blevet spurgt om bilen har været behandlet... Hverken ved privat elller forhandler salg. Ingen af mine biler har iøvrigt været behandlet. Jeg prioriterer mine penge anderledes :-)
Hvis nu Egon kan slippe for at skifte bremserør når nu bilen skal til syn om 10 år feks. så er hele udgiften til undervognsbehandlingen tjent ind.
En bil som har kørt 300.000 på 10 år, uden beskyttelse, er rusten på samtlige skruer og beslag i undervognen. Det betyder, ganske enkelt, at den fremtidige mekaniker kommer til at "bøvle" langt mere med bilen når bremser, støddæmpere og andet skal skiftes, bøvl er lig med tid og tid er lig med penge.
Hvis bilen skal sælges igen, så er det rigtigt at man får ikke pengene hjem for en undervognsbehandling, men det er noget andet når man vil beholde bilen til den ikke kan mere.
Måske kan det også betale sig at syne bilen een gang mere, hvilket er lig med 2 års "gratis" kørsel.