Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2013 kl. 20:09

Det lyder godt nok vildt. Der må næsten være en dårlig produktion.

Dog synes jeg heller ikke 40.000 km er langt, hvis i kun kører motorvej.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2013 kl. 20:18

Den forhandler er da ikke helt rigtig oveni, hvis han mener at det er inden for normalen.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

19-08-2013 kl. 20:30

Er du sikker på at konen ikke øver 8-taller etc. rundt omkring? ;-)

Det lyder ihvertfald voldsomt at de skulle være slidt op allerede, kører selv rundt på Continental og de nærmer sig vel 60.000km og der er stadig nogle lovlige km tilbage i dem....

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2013 kl. 20:45

Eller har konen en hemmelig elsker og køre en kæmpe omvej hjem :-) og dermed slider på dækkene?

Nej Joke....De bør holde til at køre over 30.000 km.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

20-08-2013 kl. 08:49

Sjovt nok kiggede jeg lige på mine dæk for to dage siden og blev meget overrasket.
Dækkene er Continental Premium contact 2 og de har siddet på bilen siden den var ny - dvs. fra maj 2012 (nu kørt 42.000 km). For det første er de slidt ned til 2 mm, for det andet er der mørningssprækker i de tværgående riller i mønsteret og for det tredie er der små buler i dæksiderne.
Det skal siges at jeg kører lange økonomiske ture, så mine dæk plejer at holde over 100.000 km, så jeg er meget skuffet mine Continental dæk...

Profil slettet

Profil slettet

20-08-2013 kl. 11:25

Kristian P

bruger siden
24-03-2006

skrev:
Sjovt nok kiggede jeg lige på mine dæk for to dage siden og blev meget overrasket.
Dækkene er Continental Premium contact 2 og de har siddet på bilen siden den var ny - dvs. fra maj 2012 (nu kørt 42.000 km). For det første er de slidt ned til 2 mm, for det andet er der mørningssprækker i de tværgående riller i mønsteret og for det tredie er der små buler i dæksiderne.
Det skal siges at jeg kører lange økonomiske ture, så mine dæk plejer at holde over 100.000 km, så jeg er meget skuffet mine Continental dæk...

Jeg troede Continetal var lig med kvalitet?

Jeg skal have nye dæk til campingvognen næste år, og jeg havde egentlig sat mig fast på Continetal.

Måske man skulle kigge videre..

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

27-08-2013 kl. 13:22

Må tilslutte mig erfaringen med Conti Sportcontact 2 og 3, jeg er selv gået fra Continental til et andet mærke, max 20000-25000km på min bil så er de slidt ned, det skal dog med at det er et godt dæk at køre på og det slides jævnt over hele dækfladen. Kan også se at mange Conti dæk ligger nede omkring E og F i effektivitetsklasse kunne vel tyde på at det er en meget blød gummiblanding, der alt andet lige vil give kortere levetid.