Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

09-04-2013 kl. 10:10

En kæde skal ikke skiftes efter et bestemt antal kilometer som en tandrem, men kan som alt andet i en bil jo godt bryde sammen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2013 kl. 11:49

Det ser nu ud til at alle motorerne på Scenic II har tandrem - men jeg (eller internettet) kan jo tage fejl.

Men hvis du har stelnummeret (eller nummerpladen) på bilen kan et Renault-værksted fortælle dig det :-)

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2013 kl. 14:27

Jeg ville ikke købe en bil som ikke er korrekt vedligeholdt, især hvis den aldrig har fået skiftet tandrem. Hvad har sælger så ikke "gidet" at skifte og bare lade stå til?

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2013 kl. 10:15

Der er også et aldersinterval på 4 år, så den skal stadig skiftes lige om lidt :)

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2013 kl. 10:57

Den skal skiftes hvert 4 år, som der står i dens servicebog. De 5 år er noget nyt Renault har indført de sidste par år.

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2013 kl. 12:20

Imponerende så meget bil man kan få for 35.000

Bevares, man kan være uheldig med sit køb, men på den anden side vinker man nemt farvel til 35000 eller mere om året i afskrivning på en ny mellemklasse familiebil.

Tillykke med bilen :)

Dette indlæg blev 15-04-2013 12:38 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2013 kl. 12:37

Haha, krampe i nullet på mit tastatur ;)

retter lige...

Dette indlæg blev 15-04-2013 12:38 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2013 kl. 13:29

Du skal holde dig til hvad der står i din servicebog, længere er den ikke, hvis tandremmen går, så kan du ikke henholde dig til hvad der står på deres hjemmeside.

Få den skiftet ifølge servicebogen, det har du krav på som min.

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2013 kl. 17:06

Jeg har nu haft 2 RGS II, en årgang 2006 og nu en 2008 og begge køre med 4 år, ellers ville forhandleren jo heller ikke skifte den, det er jo ikke gratis for ham, hvis han bare kunne sige at der er et år tilbage.

Det står i servicebogen, det står i systemet og det står i Tolerance Data, så det vælger jeg at tro på og jeg har aldrig hørt at man ikke skal følge sin servicebog.

Det er ikke et gammelt hæfte, det er bilens servicebog og den følger bilen og den er gældende for de service intervaller der er fastlagt.

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2013 kl. 19:58

Jeg har forespurgt på en Renault værksted om netop dette og de henviser til servicebogen og den er ikke 7 år gammel, men 4 år.

Mine motorer var 1.6 og nu 2.0 benzin og hvad har volvo med servicebogen at gører ? de var vel kun importør, Renault har vel det fulde ansvar for korrekt service interval og det er vel dem som har skrevet servicebogens retningslinjer ?

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2013 kl. 06:06

Hej Rene

Du tager ikke fejl og du har sikkert ret, jeg har bare en anden tilgang til at få den skiftet og der retter jeg mig efter servicebogen. Det har nu 2 gange været til min fordel, da værkstedet har skiftet den gratis inden bilen blev leveret.

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2013 kl. 10:36

Jeg har ikke forhandlet mig frem til et tandremsskift.

Jeg har købt en bil med fuld servicebog og ifølge den, skulle den første 1.6 have skiftet tandrem hvert 4 år eller 120.000 km.

Bilen var 4 år og havde kørt 90.000 km, jeg henholder mig så bare til at bilen står foran et stort service samt et tandremsskift ifølge servicebogen.

Jeg vildleder ikke andre brugere her i forummet, jeg forholder mig til det jeg har fået at vide fra forhandleren, Renault værkstedet og de data jeg selv haer kunne finde.

Hvorfor bliver du ved med at skrive et gammelt hæfte? 4 år er ikke gammelt, det er 10-20 år. Så meget sker der heller ikke på 4 år.

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2013 kl. 17:14

Det er da sjovt at forhandleren, Renault værkstedet og Tolerance data siger noget andet end det du fremlægger, et hæftet er ikke forældet efter få år og du må gerne fremlægge hvornår Renault gik fra 4 år til 5 år, og du må gerne overbevise mig at Renault ikke anbefaler og kræver at du følger din servicebog.

At jeg allerede har fået noget at vide, som jeg ikke er overbevist om er det rigtige, så vildleder jeg eller hvad?

Hvis min bil skal have skiftet tandrem hvert 4 år, er det så ikke bedre end hvert 5 år? og går mange bilmærker ikke væk fra 2 år/30.000 km ned til 1 år / 15.000 km. Det er der vel en god brug til.

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2013 kl. 18:58

Nej ;-) jeg vil ikke have ret, jeg vil vide det rigtige, så jeg kan hjælpe andre og hvis det jeg ved idag ikke passer? så tager jeg gerne imod ny viden :-)