Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
29-01-2013 kl. 12:57
Tja...Punto og elektronisk holdbarhed er to størrelser der igennem årene har været uforenelige.
Heldigvis er delene ikke så dyre til de gl. Punto`er.
Jeg ville - uden at blinke - skifte rotor, tændkabler, tændrør og måske tændspole.
Det er dele der koster få hundrede kroner pr del, så hvis du har en kammerat uden alt for mange tommeltotte, så er du fint kørende for en tusse.
Profil slettet
04-02-2013 kl. 14:43
Jeg kan kun gentage mig selv fra tidligere i denne tråd...
De elektriske dele i en fiat er måske ikke konstrueret til skandinavisk vintervejr - derfor bør du på på en 11-12 år gammel bil skifte: rotor, tændkabler, tændrør og måske tændspole..
Tændkablerne kan du sætte flueben ved - i hvert fald hvis de er monteret korrekt så der ikke er kommet yderligere fugt ind.
De øvrige dele kan sagtens se fine ud ved første øjekast - men kan have absorberet fugt der ikke kan komme ud igen.
Det er som nævnt dele der koster få hundrede kroner pr del, så det er ingen hverken halv eller hel jetjager vi snakker om ...
Profil slettet
05-02-2013 kl. 11:27
Toppakning og kobling er to helt sikre skift på en Punto, ellers er det en fin lille vogn.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
05-02-2013 kl. 15:12
Hvad med at køre på et autoriseret FIAT-værksted, inden du vår skiftet alt mellem forreste og bagerste nummerplade :-)
Måske kan de finde fejlen på et pra minutter og få skiftet de rigtige dele, FIAT-reservedele er normalt billige
H P
bruger siden
06-01-2004
05-02-2013 kl. 15:25
Hverken en læge eller en mekaniker kan stille en ordentlig "dianogse" uden først lige at se på patienten :-)
Dette indlæg blev 05-02-2013 16:38 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
07-02-2013 kl. 12:06
Du mener at der var olie på tændrørets elektroder ? En utæt topdækselpakning sviner vel kun på tændrørets overside - alså den del der ikke befinder sig i forbrændingskammeret ?!
Olie på et tændrør er formentlig en olie/benzinblanding, og viser dig at det er den cylinder der ikke forbrænder som den skal.
Benzintilførslen er altså til stede, så det er tændkablet eller strømfordeler/rotor/spole der ikke leverer gnisten til det tændrør.