Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-10-2012 kl. 15:40

Hej Kasper.

Ud fra den lidt specielle beskrivelse :-), så gætter jeg på en trækaksel, men kør ind forbi en mekaniker, for en mere præcis dianogse

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

30-10-2012 kl. 12:17

HVIS, det er trækakslen, så er det ikke farligt, og den går , som sådan, ikke mere i stykker, men kører du videre, så lige pludselig, kan den ikke mere, og så holder du stille.

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2012 kl. 12:25

Du vil, når trækakslen er tilstrækkeligt slidt, mærke at bilen vibrerer mere og mere kraftigt under acceleration. Og det går forholdsvis hurtigt med at dens tilstand bliver forværret - jeg har en enkelt gang knækket en, og efter de første symptomer kom, knækkede den efter 10.000 km ved en frisk igangsætning.

Så få den fikset mens den stadig kører, ellers er det surt at skulle have fat i Falck en kold vintermorgen.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2012 kl. 12:45

Jeg stemmer også på en træt trækaksel. Den grimme lyd, når du drejer skyldes det kardanled, der skal overføre rotationen ved "knækket" på trækakslen er slidt og det høres derfor tydeligt når du drejer - plejer at have en ret karakteristisk "dak-dak-dak-dak" lyd :-)

her er et billede af et tilfældigt udvalgt kardanled - det er normalt pakket ind i en gummimanchet:

http://www.midtjyskkardan.dk/media/610474/billede_136.jpg

Vh Anders