Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
14-10-2012 kl. 15:30
Hvor meget kører du årligt?
Hvis dit behov er 5-10 tusind? så ville jeg se tiden lidt an, de 50.000 kr du har lagt i bilen kommer ikke igen foreløbelig vel?
Hvis du har et større kørselsbehov på 20+ så ville jeg da kører ned til en forhandler som giver alt fra 10 - 40.000 kr for din bil, det er langt bedre end at skrotte den, med mindre at du ikke skal have en bil mere.
Den 2007 model kan du også nemt komme til at smide 10-30.000 kr efter over de næste 2-3 år.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Hvis dit behov er 5-10 tusind? så ville jeg se tiden lidt an, de 50.000 kr du har lagt i bilen kommer ikke igen foreløbelig vel?
Hvis du har et større kørselsbehov på 20+ så ville jeg da kører ned til en forhandler som giver alt fra 10 - 40.000 kr for din bil, det er langt bedre end at skrotte den, med mindre at du ikke skal have en bil mere.
Den 2007 model kan du også nemt komme til at smide 10-30.000 kr efter over de næste 2-3 år.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
14-10-2012 kl. 17:43
Stig Thomsen skrev:
Min Mondeo fra 2003 har kørt 410.000 km og har i det seneste år givet mig mekanikerregninger for godt 50.000 kr. Dyser, hjullejer, bremser,startmotor er blandt de ting, der er udskiftet. Der er ikke nævneværdigt med rust.
Skal jeg håbe, at jeg bare har haft et uheldigt år ? Skal jeg få lavet en større renovering med f.eks. en ombytningsmotor ? Eller skal jeg indse, at alt godt har en ende og skrotte bilen ? En tilsvarende model fra 2007 med 150.000 km på speedometeret kan fås for ca. 100.000 kr.
De ting du nævner er jo typiske sliddele som skal skiftes på et eller andet tidspunkt. Det er der jo ikke noget underligt i når Forden har rundet mere end 400000 km. De er skiftet nu - og skal ikke skiftes mere i bilens levetid.
Der kan selvfølgelig godt komme flere ting til i løbet af de næste par år. Turbo`en holder ikke evigt. Kobling/svinghjul samt en del undervognskombonenter gør heller ikke....
Men hvis du køber en anden model med 150000 km på speedometeret, så vil der jo også på den være sliddele der skal skiftes hvert år.
Så hvis du er træt af værkstedsregninger, så er det måske bedre at købe en splinterny bil som har 2-3-5-7 års garanti alt efter mærke ???
Nu snakker du om ombytningsmotor. Har du mistanke om at motoren er færdig eller gætter du bare løs omkring de poster der kan give udgift.
En motor der har gået 400000 km kan sagtens have mange kilometer i sig endnu - kan også vise sig at være helt kaput. Det må en undersøgelse hos en Ford-specialist kunne afdække.
400000 km over 9 år levetid har da givet den 40-50000 km om året og dermed helt optimale driftsbetingelser, så jeg ville bestemt ikke kassere den alene på mistanken...