Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2012 kl. 08:36

Hvor langt har den kørt, og hvordan har kørselsmønstret være? Kunne lyde som om den enten er sodet til, eller en turbo der er ved at dø.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-08-2012 kl. 11:28

C S skrev:
Hvor langt har den kørt, og hvordan har kørselsmønstret være? Kunne lyde som om den enten er sodet til, eller en turbo der er ved at dø.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Selvfølgelig CS.
Den er sodet til, den eneste logiske forklaring :-)

Det kan være mange ting, prøv at få et værksted til at sætte en tester på, en defekt temperaturføler feks. jeg tvivler på at det er turboen, når det "kun" er periodisk, enten er en turbo defekt eller så er den ikke.

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2012 kl. 15:07

Steen Friis skrev:
-kan det være en god ide, at tilsætte et aditiv til dieselnolien, som måske kunne rense for sod i turboen?

Det kan det snildt være - tilsæt noget BellAdd over et par tanke, samt giv den en god gang tæsk i 3-4 gear på motorvejen i 10-15 minutter. Det er hvertfald et billigt og nemt forsøg på at løse problemet.

Mvh C S
www.e-bil.dk

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-08-2012 kl. 15:19

Jeg har aldrig hørt om en "periodisk tilstoppet turbo"

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

17-06-2013 kl. 06:53

Hvis det nu reelt set kun kostede en tusse at få lavet, hvorfor har sælger så ikke fået det gjort? Du kan prøve at høre et værksted om, hvad det koster at få det lavet, men som udgangspunkt ville jeg finde en anden sælger.